در ادامه نشست‌های تخصصی رئیس جمهور با کارشناسان و صاحبنظران در حوزه‌های مختلف، شامگاه روز یکشنبه سید ابراهیم رئیسی میزبان جمعی از مدیران و اصحاب رسانه بود.

رئیسی در میانه«کیهان»و«اطلاعات»

دیداری که در آن حضور رسانه‌ای‌ها از طیف‌های مختلف جلب توجه کرده و تأییدی بر همفکری دولت با گروه‌های مختلف فارغ از جهت‌گیری سیاسی آن‌ها برای ساخت ایران زیبا و فردایی بهتر بود. سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، محمد قوچانی سردبیر روزنامه سازندگی، حمید رسایی مدیرمسئول هفته نامه ۹دی و... از جمله حاضران در این نشست بودند. مدیرکل روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری پس از این دیدار با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: بیش از ۶۰ تن از مدیران، سردبیران و خبرنگاران رسانه‌های مکتوب، تصویری، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها از همه طیف‌های سیاسی، میهمان ریاست‌جمهور بودند و نظرات و دغدغه‌هایشان را با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در میان گذاشتند و روزه خود را در کنار هم افطار کردند. محمدمهدی رحیمی تصریح کرد: سال‌هاست اهالی رسانه چنین قاب متکثری را ندیده‌اند. 

استقبال اصلاح‌طلبان از اقدام رئیسی
رئیس‌جمهور در این دیدار با اشاره به نقش مهم رسانه گفت: دشمن به دنبال یأس‌آفرینی و ناامید کردن مردم است و اصحاب رسانه با راهبرد اطلاع‌رسانی امیدآفرین نقش مؤثری در خنثی کردن توطئه‌های دشمن و کسب پیروزی در نبرد روایت‌ها دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، سیدابراهیم رئیسی در این نشست هم‌اندیشی با بیان اینکه این‌گونه نشست‌ها را برای دولت بسیار مفید و مغتنم می‌دانم، از اصحاب رسانه خواست تا با اطلاع‌رسانی صادقانه و منصفانه پل ارتباطی میان دولت و مردم باشند. رئیسی همچنین نقش رسانه‌ها در افزایش و اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی را قابل توجه دانست. در این نشست همچنین ۱۵ تن از مدیران رسانه‌ای به بیان دغدغه ها و انتظارات خود از دولت پرداختند.   دومین جلسه صمیمی رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان البته با استقبال رسانه‌های مختلف و به‌ویژه 
اصلاح طلب روبه‌رو شد. روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در شماره دیروز خود به گزارشی از ضیافت رئیس جمهور با اصحاب رسانه و استقبال از این رویه پرداخته و آن را مثبت ارزیابی کرد. محمد قوچانی، مدیر مسئول نشریه «آگاهی نو» و سردبیر سابق روزنامه «سازندگی» هم در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، روایتی از مراسم افطاری رئیس‌جمهور را بازتاب داد. وی نوشت: قاب جالبی بود. آقای دعایی دست چپ و آقای شریعتمداری دست راست رئیس جمهور نشستند. به آقای رئیسی به شوخی گفتم همین که آقای حسین شریعتمداری پس از سال‌ها در جلسه مدیران مطبوعات می‌آیند، یک فرصت برای مهار تنش‌ها و طرح گفت‌وگوهای سیاسی است. 

جلسه با ۳۰ اقتصاددان
نشست رئیسی با اصحاب رسانه در حالی بود که وی به‌تازگی نیز با ۳۰ تن از استادان و محققان اقتصاد اسلامی دیدار کرده بود. رئیس جمهور در این جلسه ضمن استقبال از گلایه جدی استادان اقتصاد اسلامی به سند تحول گفت: تلاش می شود جلساتی در نقد سند تحول دولت و در زمینه برنامه هفتم توسعه برگزار شود.  وی همچنین در واکنش به انتقادهای مختلف نسبت به عملکرد بانک‌ها، ضمن ابراز نگرانی نسبت به این موضوع اعلام کرد: امروز زمینه تأسیس بانک قرض‌الحسنه بدون ربا فراهم شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.