رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: با توجه به عدم استقبال از سرویس مدارس به هر دلیلی در شرایط فعلی ، عملا تعداد خودروهای شخصی در ساعات ابتدایی روز و در زمان تعطیلی مدارس بیش ازحالت معمول است.

تردد بیش از حد خودروهای شخصی در اطراف مدارس/ رئیس پلیس: افزایش ترافیک قابل پیش بینی بود

به گزارش قدس آنلاین،سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص وضعیت ترافیکی اطراف مدارس بعد از بازگشایی مجدد گفت: قابل پیش بینی بود که با توجه به بازگشایی به یکباره مدارس شرایط برای هماهنگی با سرویس مدارس برای خانواده ها مهیا نباشد و عملا خانواده ها برای رفت و آمد دانش آموزانشان به مدارس از خودروی شخصی استفاده کنند که این مسئله طبیعتا در وضعیت ترافیکی معابر منتهی به مدارس تاثیر گذار خواهد بود.

حمیدی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته سیستم آموزشی به صورت آنلاین برای دانش آموزان طراحی شده بود این احتمال وجود دارد که برخی از مدارس تعداد بیشتری از دانش آموزان را در سال جاری ثبت نام کرده اند که در این شرایط قاعدتا تعداد دانش آموزانی که به آن مدارس می روند بیشتر از سنوات گذشته است عملا با در نظر گرفتن این نکته که سرویس مدارس به هر دلیلی در شرایط فعلی با استقبال مواجه نشده است عملا تعداد خودروهای شخصی در ساعات ابتدایی روز و در زمان تعطیلی مدارس بیش از حالت معمول است که این مسئله در طرح ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ ویژه بازگشایی مجدد مدارس مشهود است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با توجه به شرایط موجود خانواده ها ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حین تردد و عدم توقف در محل های ممنوع، سعی کنند با فاصله نسبت به مدارس در محل مناسب نسبت به توقف خودروی خود اقدام کرده و فرزندانشان را تا درب مدارس همراهی کنند. ضمن اینکه می توانند با هماهنگی به جای استفاده از خودروی شخصی برای یک دانش آموز هر خانواده تعداد بیشتری از دانش آموزان را به نوبت به مدرسه برساند که این مسئله می تواند در کاهش تراکم و تردد خودروها اطراف مدارس موثر باشد.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: دانش آموزان نیز در این شرایط در معرض خطر تردد و تراکم خودروها اطراف مدارس هستند که نیاز است خانواده ها و اولیا مدرسه در این مورد با مراقبت و توجه بیشتری، تردد دانش آموزان را به خصوص از عرض معابر مدنظر قرار دهند.

رییس پلیس راهور پایتخت گفت: از روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ طرح بازگشایی مدارس با تمهیدات ویژه پلیس راهور تهران بزرگ در حال انجام است و عوامل پلیس راهور تهران بزرگ در محل تقاطع ها و معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی نسبت به تسهیل تردد خانواده ها و دانش آموزان اقدام می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.