لحظاتی پیش صدای انفجار مهیب توام با لرزش زمین شهروندان سرابله را وحشت زده کرد و آنان را راهی نقاط امن و خیابان‌ها کرد.

انفجار مهیب توام با لرزش زمین در سرابله/ حضور تیم تحقیقاتی زمین‌شناسی و زلزله‌شناسی در منطقه

به گزارش قدس آنلاین، لحظاتی پیش صدای انفجار مهیب توام با لرزش زمین شهروندان سرابله را وحشت زده کرد و آنان را راهی نقاط امن و خیابان‌ها نمود.

اما با اینکه بر اساس  اخبار  دریافتی لرزه‌های ممتد و قابل محسوسی برخی از مردم سرابله را حتی از خواب بیدار کرده است و مردم وحشتناک از خانه‌های خود حتی فرار کرده‌اند و به گفته آنها صدای وحشتناک و مهیبی این لرزه‌ها را همراهی کرده است؛ تا این دقیقه این لرزه در پایگاه لرزه نگاری کشور ثبت نشده است

لازم به ذکر است در این لرزه‌های سرابله که سابقه قبلی هم دارد مناطق اطراف نمی‌لرزد و کانون لرزه خود شهر سرابله است.

سعید رضا کریمیان فرماندار چرداول ضمن تائید خبر از ایجاد هرگونه خسارت جانی و مالی در این انفجار اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: زمین لرزه توام با صدای انفجار در شهر سرابله رخ داده است اما هیچ گونه تلفات جانی و مالی تا کنون گزارش نشده است.

 از سال ۱۳۹۸تا کنون گاه و بیگاه صدای انفجارهای مهیب در شهر سرابله و گاها روستاهای اطراف شنیده و رخ می دهد اما تا کنون علت این صداها معلوم نشده است و در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ مراد یگانه فرماندار وقت چرداول نیز به خبرنگاران گفته است:  طی هفته‌های اخیر تیم تحقیقاتی که متشکل از کارشناسان زمین‌شناسی و زلزله‌شناسی است وارد شهر سرابله شده‌اند.  

وی افزود: دستگاه‌هایی توسط این کارشناسان در سطح شهر جانمایی شده و داده‌ها و اطلاعات به صورت آنلاین برای تجزیه و تحلیل به تهران ارسال می‌شود.  

فرماندار شهرستان چرداول با بیان اینکه قراردادی برای ادامه فعالیت با این گروه منعقد شده است، اضافه کرد: شناسایی منشا صداهای شبه انفجار شهر سرابله توسط این گروه ۲ تا ۳ ماه زمان می‌برد.  

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون هیچ نتیجه‌ای اعلام نشده و کماکان جمع آوری اطلاعات و داده‌ها ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در صورت حصول نتیجه و شناسایی منشا صداهای شهر سرابله نتایج از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم می‌رسد.  

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.