قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز شنبه شانزدهم آوریل ۲۰۲۲ (بیست و هفتم فروردین ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱) + عکس

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه در گزارشی به یورش سربازان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و زخمی و بازداشت کردن تعداد زیادی از جوانان فلسطینی پرداخته است. این روزنامه همچنین صحبت های آنتونیو گوتیرش دبیرکل سازمان ملل متحد را نیز بازتاب داده که به انتقاد از ادامه حملات روسیه به اوکراین پرداخته و تاکید کرده که نیروهای روس نمی توانند اوکراین را شهر به شهر، خیابان به خیابان و خانه به خانه تصرف کنند.

گاردین

روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارشی به انتقاد شدید سازمان ملل متحد از برنامه بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا برای فرستادن پناهجویان وارد شده به انگلیس، به کشور روآندا خبر می دهد. این روزنامه می گوید آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد به صورت رسمی به بریتانیا اعلام کرده که عملیات احتمالی این کشور برای فرستادن پناهجویان به کشور روآندا قطعا با شکست مواجه خواهد شد. گاردین همچنین عکس اصلی صفحه نخست خود را به مراسم دینی مسیحیان یعنی «آدینه نیک» که دیروز در لندن برگزار شده بود اختصاص داده و به انقاد از کمبود تخم مرغ عید پاک در این کشور می پردازد.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ هند در گزارشی به حضور چشمگیر کودکان مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های شهر دهلی این کشور می پردازد. این روزنامه می گوید ۲۷ درصد از بستری شده های همه گیری کرونا در این شهر را کودکان تشکیل می دهند. این روزنامه همچنین از کشته شدن یکی از بزرگان محلی هندی در منطقه کشمیر به دست تروریست ها خبر داده و همچنین صحبت های نارندرا مودی نخست وزیر هند در خصوص اهمیت ویتنام برای سیاست های شرق آسیای این کشور را بازتاب داده است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به برگزاری سومین سالگرد بزرگداشت کلیسای تاریخی نتردام پاریس بعد از آتش سوزی اختصاص داده است. این روزنامه همچنین از حمله روسیه به پایگاه موشکی اوکراین در نزدیک کیف خبر داده و از ادامه فشار بر شهر ماریوپل توسط حملات روس ها می گوید. وال استریت ژورنال تصمیم اعضای هیات مدیره شبکه اجتماعی توئیتر برای جلوگیری از تصاحب کامل این پلتفرم توسط ایلان ماسک و محدود کردن درصد سهام های او به حداکثر ۱۵ درصد را نیز انعکاس داده است.

جِپَن تایمز

روزنامه جِپَن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به اوضاع و احوال نه چندان مناسب ساکنان جزیره همسایه این کشور با روسیه می پردازد. این روزنامه می نویسد در جزیره هوکایدو که فاصله بسیار کمی با روسیه دارد، و انجام آزمایش های نظامی در این منطقه از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین، ژاپنی های ساکن هوکایدو کلافه شده اند. این روزنامه همچنین خبر از کاهش قدرت ین ژاپن نسبت به دلار آمریکا به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته می دهد.

تورنتو استار

روزنامه تورنتو استار چاپ کانادا در پرونده ای ویژه، به افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن در شهر تورنتوی این کشور و کاهش شدید توان خرید مردم برای داشتن منزل شخصی می پردازد. این روزنامه با انتشار نموداری در صفحه نخست خود که به خوبی میزان بالا رفتن قیمت مسکن (رنگ قرمز) در شهر تورنتو و حومه و میزان درآمد مردم (رنگ آبی) را نشان می دهد، افزایش قیمت شدید قیمت مسکن در دو سال گذشته را ضربه سنگینی به مردم این شهر برآورد کرده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز گزارش اصلی صفحه نخست خود را به تلاش ایلان ماسک ثروتمند ترین مرد جهان برای خرید کامل توئیتر به ارزش ۴۳ میلیارد دلار اختصاص داده است. این روزنامه همچنین از برنامه هیئت مدیره این شبکه اجتماعی برای جلوگیری از این اتفاق در عملیاتی موسوم به قرص سم خبر می دهد که درصد مالکیت یک فرد بر این شبکه را محدود خواهد کرد. این روزنامه همچنین مصاحبه ای اختصاصی با جیمز اندرسن انجام داده که یکی از اولین سرمایه گذاران شرکت تسلا محسوب شده و اولین کسی است که به برنامه های این شرکت و آینده روشن آن اعتماد کرد.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین، در گزارشی به خلاقیت های خاص مردم این شهر پرجمعیت در دوران قرنطینه های سخت کرونایی که بر این شهر ۲۶ میلیون نفری حاکم است می پردازد. این روزنامه می گوید در حالی که ممنوعیت ورود و خروج حتی برای خرید از سوپرمارکت ها نیز همچنان برای بخش بزرگی از مردم شهر شانگهای برقرار است، مردم این شهر برای تامین سبزیجات و حتی میوه، خانه های خود را با به خرج دادن نوآوری های جالبی به زمین کشاورزی شهری تبدیل کرده اند.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا، با انتشار عکسی از یک خواهر روحانی در پناهگاهی در شهر لِویو اوکراین که مشغول آرامش دادن به مردم وحشت زده است، اوضاع را در این شهر بحرانی قلمداد می کند. این روزنامه همچنین در گزارشی، غرق شدن کشتی جنگی روسیه را سمبلی برای از بین برفتن نماد قدرت نظامی روسیه لقب داده است. نیویورک تایمز تهدید آمریکا توسط روسیه در خصوص ارسال نکردن تجهیزات جنگی به این کشور را نیز بازتاب داده است.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه پرونده ای را به نقطه نظرات رای دهندگان در این کشور در خصوص جناح راست افراطی اختصاص داده است، یعنی جایی که مارین لوپن از این حزب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در مقابل امانوئل ماکرون قرار خواهد گرفت. این روزنامه می گوید بسیاری از مردم فرانسه دوست دارند به لوپن رای دهند اما با هر سخنرانی و هر اتفاقی که در جهان سیاست رخ می دهد به صورت هر روزه نظر خود را در مورد حزب راست افراطی این کشور عوض می کنند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.