رئیس دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: دستگیری عضو هیأت رئیسه ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد و یک موضوع شخصی است.

فغانپور: دستگیری عضو هیأت رئیسه ربطی به فدراسیون ندارد/ حداکثر ۳ ماه از قرارداد ویلموتس را پرداخت می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، صفی‌الله فغانپور درمورد بلوکه شدن حساب‌های فدراسیون فوتبال اظهار داشت: من در مصاحبه‌ای گفته بودم که حساب فدراسیون به دلیل عدم پرداخت مالیات و بدهی انباشته شده در سال‌های گذشته دچار مشکل شده است. در سالی که باید برای تیم‌های ملی خود برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم درگیر این مشکلات شدیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال مشکلات مالی زیادی دارد، افزود: تمام مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا این مشکلات برطرف شود، چون اگر حساب فدراسیون مسدود باشد ما نمی‌توانیم هیچ برنامه‌ تدارکاتی برای تیم ملی داشته باشیم. حدود ۸۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی وجود دارد. ممکن است این مبلغ مربوط به ۱۰ - ۱۵ سال گذشته باشد.

رئیس دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال درخصوص بند یک اساسنامه گفت: تغییراتی که در فدراسیون اتفاق افتاد موجب شد تا فیفا فرصتی به ما بدهد که تغییر و تحولات به نقطه‌ای برسد و بعد از آن موضوع را پیگیری کنیم. در حال حاضر درگیر هستیم و دو مجمع مهم درپیش داریم که یکی برای عزل رئیس خواهد بود و پس از آن باید مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم. فیفا در جریان تمام این مسائل هست و تا وقتی که این موضوعات تعیین تکلیف شود، زمان داریم.

فغانپور درخصوص انتشار خبری مبنی بر دستگیری یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: این موضوع ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد و یک موضوع شخصی است. یک موضوع شخصی و یک مشکل اقتصادی به وجود آمده که یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون از سال‌های قبل درگیر این ماجرا بود و هیچ ارتباطی به فدراسیون ندارد. نمی‌دانم کسی دستگیر شده است یا خیر، اما می‌دانم موضوعاتی مطرح شده بود.

وی درمورد آخرین شرایط پرونده قرارداد ویلموتس، عنوان کرد: قطعاً CAS نمی‌تواند همان رای را تایید کند چراکه رایی که در کمیته انضباطی فیفا صادر شد عادلانه نبود و ویلموتس از نظر عرفی و قانونی مستحق دریافت آن مبلغ نبود. آن رای لغو خواهد شد و ما حداکثر ۳ ماه از قرارداد ویلموتس را به وی پرداخت خواهیم کرد.

رئیس دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال درخصوص عقد قرارداد دستیاران اسکوچیچ، اظهار داشت: قرارداد آنها هفته گذشته منعقد شد. قرارداد آنها ریالی است و در حال حاضر هیچ قرارداد دلاری نداریم. چون بابت تحریم‌ها در پرداخت‌ها دچار مشکل هستیم قراردادها را به صورت ریالی نوشتیم. مسئولان باید کمک کنند تا حساب فدراسیون باز شود تا سرمربی تیم ملی و دستیارانش بتوانند رفت و آمد کنند.

فغانپور درخصوص اینکه گفته می‌شود برخی از اعضای هیأت رئیسه نامه‌ای را به کمیته اخلاق ارسال کرده‌اند، ادامه داد: مواردی که باعث عزل رئیس سابق فدراسیون شد باید در کمیته اخلاق رسیدگی شود. هم بحث‌های مالی هست و هم برخی موارد دیگر که در کمیته اخلاق باید مورد بررسی قرار بگیرد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.