۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 795083

رییس شورای فرهنگ عمومی تربت‌حیدریه گفت: جهاد تبیین یک کار مستمر، خستگی ناپذیر در تقابل با دشمن است و نباید محدود به گفتار باشد.

 جهاد تبیین نباید محدود به گفتار باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی تربت‌حیدریه  در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: جهاد تبیین یک کار مستمر، خستگی ناپذیر در تقابل با دشمن است و نباید محدود به گفتار باشد. امروز جامعه نیازمند جهاد تبیین به معنای واقعی یعنی تلاش مستمر در تقابل با دشمن در گفتار و عمل است.

وی افزود: جهاد تبیین شامل ۲ قسمت گذشته و آینده است. در بخش نخست باید گذشته را تبیین کنیم که مردم گذشته را فراموش نکنند تا به نسل جدید منتقل شود و در تبیین آینده نیز، هدف و مقصد نهایی نظام و انقلاب برای مردم باید تبیین شود.

حجت الاسلام عصمتی در خصوص نحوه تحقق شعار سال نیز گفت: مردم با دیدن آثار برخی اقدامات، فعالیت‌ها و طرح‌ها، به طور قطع خودشان ورود کرده و سرمایه‌گذاری خواهند کرد، لذا شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از بدنه مردم به سمت طرح های زود بازده حرکت کنند.

تحقق شعار سال نیاز به بومی سازی دارد

علی اکبر کی پور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری تربت حیدریه نیز در این جلسه گفت: اگر می‌خواهیم فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذرای شعار سال را به خوبی محقق سازیم، این کار به بومی سازی نیاز دارد. به این معنی که باید ابعاد وجودی این شعار را با فرهنگ بومی مردم مناطق مختلف ایران عجین سازیم. 

وی افزود: شعار سال از سه بعد تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تشکیل شده و به این مفهوم است که باید توامان با هم محقق شوند و اگر یکی از این سه بعد مثلث محقق نشود، انتظاری از تحقق بقیه ابعاد نمی توانیم داشته باشیم. مقام معظم رهبری با شعار امسال خط سیر تولید را نشان دادند و این بدان معناست که خط سیر اگر می‌خواهد اثربخش باشد باید بر مبنای دانش و منجر به اشتغال آفرینی شود.

کی‌پور تاکید کرد: از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز باید به سمت شفاف سازی حرکت کنند تا مردم از فعالیت‌ها و خدماتی که ارایه می‌کنند، آگاه شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.