۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 795135

آمریکا در ادامه اقدامات خود در راستای فشار بر روسیه و طبق درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، به دنبال اضافه کردن مسکو به فهرست کشورهای حامی تروریسم است.

حربه تازه کاخ سفید علیه کرملین

به گزارش قدس آنلاین، اوایل هفته زلسنکی طی یک تماس تلفنی با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا از وی درخواست کرد تا روسیه را به فهرست کشورهای حامی تروریسم اضافه کند.

به دنبال این درخواست ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص قرار دادن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم گفت: در حال بررسی دقیق حقایق و قوانین هستیم. اگر این اختیار طبق قانون در دسترس باشد، درصورت مناسب و موثر بودن آن را به کار خواهیم برد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز به سی ان ان گفت که مقامات وزارت خارجه آمریکا هر گونه ابزار در دسترس را برای مسئول دانستن روسیه در جنگ اوکراین از جمله احتمال قرار دادن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم را در دست بررسی دارد.

با اینحال این مقام افزود: فرایند این اقدام پیش از قرار دادن روسیه در فهرست، چندین هفته به طول می انجامد.

در مقابل ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد شدید از اظهارات همتای آمریکایی خود مبنی بر طرح این مساله اعلام کرد: این یک ایده فی البداهه است که نه قانون و نه حقایق از آن پشتیبانی نمی کنند. هیچ کس اصلا در مورد واقعیت ها صحبت نمی کند، این مساله امروز برای فعالیت های اطلاعاتی و تبلیغاتی واشنگتن انجام می شود.

آمریکا که به اعتقاد برخی کارشناسان و تحلیلگران از مقصران شروع جنگ در اوکراین است، از آغاز این واقعه به انحا مختلف از جمله اعمال تحریم بر روسیه فشار آورده است.

احتمال افزودن نام روسیه به فهرست کشورهای به اصطلاح حامی تروریسم آمریکا در حالی است که واشنگتن خود در زمینه حمایت از تروریسم اقدامات متعددی را از جمله ترور سردار سلیمانی و پشتیبانی از گروه های افراط گرا در خاورمیانه و آفریقا صورت داده است.  

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.