شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی؛ دو لبه تیز قیچی استعمار

رهبر معظم انقلاب فرمودند: «ما تشیعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ جاده برای حضور دشمن‌های اسلام است، این تشیع، تشیع نیست؛ این انحراف است»؛ ایشان همچنین در جای دیگر فرموده‌اند: «شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه‌ یک قیچی هستند، سعیشان این است مسلمانان را به جان هم بیندازند و به آتش اختلافات بدمند». در ارتباط با حوادث اخیر اتفاق افتاده در حرم مطهر رضوی که برخی تحلیلگران آن را نتیجه فتنه‌انگیزی استعمار دانستند به سراغ حجت‌الاسلام دکتر علیرضا ایمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم و کارشناس مسائل غرب آسیا و شمال آفریقا رفتیم و در زمینه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به گفت‌وگو نشستیم.

آقای دکتر به عنوان سؤال اول قدری درباره جریان اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی توضیح دهید. ریشه این جریانات از کجاست و چگونه ایجاد شدند؟

انقلاب اسلامی که حضرت امام در بیش از 60 سال پیش آغاز کرد و استارت زد در بهمن 57 به بار نشست. سال‌های اول انقلاب شرق و غرب متحیر و مبهوت بودند و نمی‌توانستند بفهمند این انقلاب چه پیامی دارد و چه می‌خواهد انجام دهد ولی وقتی خط و خطوط کاملاً روشن شد و بچه‌های این آب و خاک ریختند و محلی را که اسماً سفارتخانه و رسماً لانه جاسوسی آمریکایی‌ها بود را اشغال کردند؛ دست آمریکا دیگر از منطقه ما قطع و دمش از این منطقه بریده شد و به ناچار سراغ نیروهای اجاره‌ای خود در منطقه رفت و آن‌ها را تحریک کرد در قالب لباس اسلامی و دفاع از اسلام و قرآن، در برابر انقلاب اسلامی بایستند و به تعبیر حضرت امام، آن‌ها از اسلام آمریکایی نمایندگی می‌کردند. مدتی به این منوال گذشت و جنگ شیعه و سنی راه انداختند و عجیب منطقه را به آتشی زیر خاکستر تبدیل کردند.

به هر حال دیدیم در بیخ گوشمان یکی از خانواده‌های ثروتمند عربستانی فردی به نام اسامه را به پاکستان فرستاد و حوزه‌های علمیه پاکستان را تحریک و بسیج کرد و به آن‌ها آموزش نظامی داد. سپس آمدند و افغانستان را گرفتند و دولت کمونیستی را ساقط کردند و عملاً عامل مشکل‌آفرینی ما در مرزهای شرقیمان شدند. حضرت امام(ره) نام این نوع اسلام را اسلام آمریکایی گذاشت که اهدافش دقیقاً اهداف آمریکاست. ممکن است میلیون‌ها نسخه از قرآن کریم را هم چاپ کند، ممکن است مؤسساتی مانند «رابطه العالمیه الاسلامی» در مکه و یا «جامعه الاسلامیه» در مدینه را راه بیندازند ولی سرانجام فارغ‌التحصیلان این پژوهشگاه‌ها و یا پژوهشگران این مؤسسه تحقیقاتی عمدتاً در راستای اهداف آمریکا گام برمی‌دارند.

سال‌ها به این روال عمل کردند ولی دشمن به این مقدار بسنده نکرد. علاو بر این‌ها آمدند در کنار خود بیت شیعی و در داخل شیعه، افراد مزدوری را پیدا کردند که آن‌ها هم با پول‌های بادآورده غربی بتوانند در برابر انقلاب اسلامی بایستند. این تجربه دوم غربی‌ها هم متأسفانه تجربه بسیار موفقی در راستای اهداف آن‌ها بوده است.

به صورت مصداقی توضیح دهید شیعه انگلیسی چه حرکت‌هایی را انجام داده‌اند؟

شما ببینید از همان سال اول انقلاب حضرت امام خمینی(ره) فرمودند جمعه آخر ماه رمضان «روز قدس» است و همه باید بیایند برای آزادی قدس شریف تظاهرات کنند؛ جایی که اولین قبله ما مسلمانان بوده و در دست صهیونیست غاصب است. اما این تشیع مزدور آمدند در برابر روز قدس، «روز بقیع» اعلام کردند. گفتند ما چکار به فلسطینی‌های سنی و مسجدالاقصایشان داریم، ما باید قبرستان بقیع را از چنگال اهل سنت دربیاوریم که هفته بعد از «روز قدس » را در 8 شوال، «هفته بقیع» اعلام کردند.

اهل سنت 12 ربیع‌الاول و اکثر علمای شیعه 17 ربیع را میلاد پیامبر(ص) می‌دانند. از دوازدهم تا هفدهم، کل این ایام، ایام ولادت پیامبر(ص) است. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: من شرفیاب شدم خدمت امام(ره) پیشنهاد دادم کل این ایام را هفته وحدت اعلام کنید و امام استقبال کردند.

اعلام هفته وحدت آبی بود بر آتش فتنه‌هایی که می‌خواستند به عنوان جنگ شیعه و سنی به‌پا کنند و خواب‌های ناخوشی که برای ما دیده بودند اما بلافاصله این شیعه مزدور آمد و در برابر هفته وحدت، از اول تا نهم ربیع‌الاول را به عنوان «ایام برائت» اعلام کرد.

چون بعد از رحلت پیامبر(ص) قرار دارد و شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و شهادت طفل معصوم و مظلومشان حضرت محسن(ع) است در مقابل هفته وحدت، هفته «برائت از اهل سنت» را اعلام و دوباره این آتش فتنه را شعله‌ور کردند.

استکبار جهانی چگونه از این جریان‌ها حمایت می‌کند؟

مقام عظیم‌الشأن ولایت در تعابیرشان فرمودند این جریان تشیع، تشیع انگلیسی است و تشیع حقیقی نیست. کشورهای غربی برای تلویزیون‌هایی که به هموطنان کشور خودشان ارائه می‌کنند پول می‌گیرند یعنی در مقابل اشتراک پول می‌گیرند، اما چه شده که این همه شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای را رایگان در اختیار مردم دنیا قرار می‌دهند. ضرب‌المثلی هست که می‌گوید هیچ گربه‌ای برای رضای خدا موش نمی‌گیرد. اگر این خبیث‌ها این برنامه را دارند قطعاً به دنبال منافع خودشان هستند. ازاین رو رهبر معظم انقلاب فرمودند تشیعی که از لندن و از کنار کاخ ملکه انگلیس منتشر  شود تشیع واقعی نیست و تشیع انگلیسی است. خب! تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای که این جماعت شیعه انگلیسی دارند حدود 18 شبکه است (اگر به‌تازگی اضافه نشده باشد). بسیاری از این شبکه‌ها تبلیغات ندارد که بگوییم از طریق نوشابه و سایر تبلیغات، درآمدشان حاصل می‌شود. این‌ها تبلیغات ندارند از صبح تا شب برنامه لطمیات و عزاداری و روضه‌خوانی و قمه‌زنی و زنجیرزنی دارند. اولاً این‌ها حقیقت تشیع را تحریف و تشیع را در این مدل شعائر خلاصه کردند. در حالی که محوریت تشیع اول توحید و سپس نبوت و امامت است. همه تشیع که در عزاداری خلاصه نمی‌شود. به عنوان مثال دو شبکه از شبکه‌های  این‌ها «الانوار 1» و «الانوار 2» است. از صبح تا شب یا مداح در حال روضه‌خوانی است یا در حال سینه‌زنی‌اند یا قمه می‌زنند. یک نفرتی در دل مردم دنیا از تشیع ایجاد می‌کنند؛ قطعاً این‌ها مزدور و حقوق‌بگیر حکومت انگلیس‌اند.

حادثه حرم مطهر رضوی را که به شهادت دو تن از طلاب عزیزمان منتهی شد در سیاست‌های تفرقه‌افکنانه استکبار جهانی چگونه تحلیل می‌کنید؟

در این فاجعه اخیری که در مشهد در کنار مرقد مطهر علی بن موسی الرضا(ع) اتفاق افتاد برخی از تحلیلگران درست تحلیل کردند و گفتند این پیوند نامیمون اسلام آمریکایی یعنی وهابیت خبیث با تشیع انگلیسی یعنی همین جماعت «شیرازی» بود. به خیلی‌ها برخورد. خیلی‌ها از این تحلیل خوششان نیامد و گفتند حیف از شما که شیعه را در کنار سنی قرار دهید. هر دو را مقصر بدانید. نه آن سنی‌اش سنی واقعی است و نه شیعه‌اش شیعه واقعی. ما یک میلیارد و 300میلیون سنی و چند صد میلیون شیعه در عالم داریم که قرن‌هاست در کنار یکدیگر بدون هیچ مشکلی در حال زندگی هستیم. مشکل سر اقلیت وهابی خبیث و اقلیت شیعه انگلیسی است که به نام اسلام دارد کار می‌کند. ما نه این‌ها را شیعه می‌دانیم نه آن‌ها را سنی، بلکه هر دو را مزدوران آمریکایی و انگلیسی می‌دانیم. این‌ها باید کامل تبیین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.