۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 795968

تجربه هرکس از زندگی روزمره در ترکیه منحصر به فرد است، بنابراین گشتن دنبال یک قالب زندگی برای اتباع خارجی اشتباه است. یک فرد بازنشسته که در حال آفتاب گرفتن در سواحل مدیترانه درآنتالیا است، روتین روزمره متفاوتی از کارمندان استانبول دارند. هر کس به دلیلی در این کشور زندگی می کند و ذاتا موقعیت مکانی فرد نیز ابعاد دیگری به این سوال اضافه می‌کند.

شرایط کار و زندگی در ترکیه، مشکلات و هزینه ها

 با این حال اگر میخواهید حرکتی بکنید یک چیز را می‌توانیم برای شما تضمین کنیم، هرگز از یک شهروند خارجی نشنیده ایم که بگوید از زندگی در ترکیه متنفرم. حتی کارگرانی که به زادگاه خود بازمیگردند، نیز اوقات پرخاطره ای در این کشور داشته اند. در این مقاله به فاکتورهای رایجی مانند کار کردن، مدیریت مسائل مالی، موانعی که بخاطر زبان ایجاد می شود و غرق شدن در فرهنگ و سنن ترکی اشاره می شود.

زندگی در ترکیه برای افراد خارجی
۱- آیا می توانید بدون دانستن  زبان ترکی در آنجا زندگی کنید؟
مردم معمولا این سوال را از من می پرسند؛ برای ورود به نیروی کار دانستن زبان ترکی ضروری است. نه تنها برای مطمئن شدن از موفقیت بلکه برای لذت بردن از روزتان این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است. چه کسی دوست دارد در محیطی باشد که نتواند با همکارانش ارتباط برقرار کند؟ با این حال هزاران بازنشسته در ترکیه زندگی می‌کنند که نمی‌توانند به راحتی به زبان ترکی صحبت کنند و از زندگی خود لذت کافی را ببرند. آنها عمدتا در سواحل دریای اژه ساکن هستند که گردشگری به عنوان تجارت اصلی آنجا به شمار می رود؛ بنابراین ساکنین این منطقه بیشتر به زبان‌های خارجی صحبت می‌کنند.

 روس ها و آلمانی ها بیشتر در مناطقی در آنتالیا ساکن هستند، بنابراین افراد ساکن این مناطق در کنار زبان انگلیسی به این زبان ها هم صحبت می کنند. فتحیه و نواحی اطراف اژه برای بریتانیایی هایی که برای تعطیلات سفر می‌کند محبوب است، بنابراین محلی ها به خوبی به زبان انگلیسی (حتی با لهجه اصلی) صحبت می کنند. بنابراین بدون دانستن زبان می توانید در این مناطق زندگی کنید، اما برای اینکه لذت بیشتری از زندگی‌در این مناطق ببرید، توصیه می کنیم که هرروز چند کلمه یاد بگیرید.

۲ به چه قدر سرمایه نیاز دارید

خب این موضوع به اینکه کجا زندگی میکنید، اگر خانه دارید یا نه و به سبک زندگی شما بستگی خواهد داشت. استانبول گرانترین جا برای زندگی، خرید ملک یا سرمایه گذاری برای دریافت شهروندی در ترکیه است. اجتماعی متنوع و هزینه نوشیدنی و خوراک در رستوران ها بسیار بالاست، هزینه کشیدن سیگار و اجاره یک ماشین را هم در نظر بگیرید. با این حال نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کشور ترکیه برای خرید ملک ارزان تر است. افراد خارجی میتوانند به نام خودشان در ترکیه ملک خریداری کنند .به طور میانگین برای اقامت در ترکیه به حدودا ۷ هزار لیر در استانبول و ۴ هزار لیر برای مناطق دیگر برای زندگی نیاز خواهید داشت. شایان ذکر است که بسیاری از بازنشستگان، سرمایه خود رادر حساب های با نرخ سود بالا که بانک های ترکیه ارائه می کنند، قرار داده اند. آنها هر ماه بعد از پرداخت مالیات سود خود را از بانک می کشند، بنابراین هیچ وقت لازم نیست که به اصل سرمایه خود دست بزنند. خرید ملک در ترکیه یکی از اصلی ترین روشهای اخذ اقامت در ترکیه میباشد. «درصورتیکه ارزش ملک خریداری شده بیش از ۲۵۰۰۰۰ دلار باشد، میتوانید برای اخذ شهروندی اقدام نمایید.»(منبع)

۳. آیا مهاجرت به ترکیه ایده خوبی برای زندگی است؟

اگر موقعیتی برای اشتغال یا برنامه ای برای درامد ماهیانه دارید، توصیه ما این است که این کار را انجام دهید. این تنها حرف ما نیست، چرا که در تمامی کشور جوامع بازنشستگان هستند که از آب و هوای ایده آل و یک زندگی سلامت لذت می برند. دلایل افراد برای مهاجرت به ترکیه به روش های مختلف نیز می تواند هزینه‌های منطقی خرید ملک و سبک زندگی فعال اجتماعی متفاوت است. مهمان نوازی مردم ترکیه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، چرا که افراد محلی خون گرم هستند و رابطه دوستی با همسایگان به سادگی شکل میگیرد.

۴ آیا افراد خارجی اجازه کار در ترکیه را دارند؟

یک شرکت ترکی اگر کارمند ترک داشته باشد، می‌تواند کارمند خارجی نیز استخدام کند. تعداد نیروی مورد نیاز شرکت به حوزه فعالیت آنها بستگی دارد و وقتی کارفرما یک فرد خارجی را استخدام کند، باید درخواست اجازه کار را برای اقامت حداقل شش ماهه پر کنند. بسیاری از افراد خارجی در مشاغل گردشگری در شرکت های بسیار زیادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و یا در مشاغل آموزشی در مدارس خصوصی بین المللی مشغول به کار می شوند. افراد خارجی نمی توانند در مشاغل بخصوصی مانند دندانپزشکی، پلیس امنیت و دفتر اسناد رسمی مشغول به کار شوند.

۵ آیا افراد خارجی مجاز به خرید ملک هستند؟

بله تمامی اتباع خارجی به غیر از ۵ کشور می توانند در ترکیه اقدام به خرید ملک نمایند. برای این که ایده ای از وضعیت شکوفایی بازار خرید ملک توسط خارجی ها داشته باشید در سال ۲۰۱۹ تنها بیش از ۴۵ هزار خارجی اقدام به خرید آپارتمان و ویلا در سراسر کشور نموده اند. فرایند ساده خرید به سرعت تکمیل می شود و اگر هزینه انجام این فرایند حاضر باشد، می تواند چیزی بین سه تا شش هفته به طول بیانجامد.

هرینه های معقول به ازای هر متر مربع، ترکیه را یکی از بهترین مقاصد دنیا برای سرمایه گذاری در حوزه املاک نموده است. برای اینکه دیدی نسبت به بازار املاک در ترکیه پیدا کنید، می توانید به املاک و مستغلات معرفی شده در وبسایت ما مراجعه کنید. هر یک از موارد شامل شرحی از محل، قیمت، موقعیت و یک فرم درخواست تعیین وقت ملاقات یا دریافت جزئیات بیشتر از طریق ایمیل می شود

۶ بازنشستگان در کجا زندگی می کنند؟

بازنشستگان در مناطق مختلفی از کشور و البته به صورت عمده در مناطق توریستی کنار ساحل زندگی می کنند. بعید است که افراد خارجی در نواحی خشک شرقی زندگی کند، چرا که فرهنگ و سنت در این نواحی شدیدتر است و انطباق پذیری با این ناحیه سخت‌تر خواهد بود. از سوی دیگر اهالی منطقه کوهستانی کاکار نیز زیاد به افراد خارجی چیزی نمیفروشند و زیاد با آنها صمیمی نمی شوند. در ادامه به شهرها و مناطقی اشاره میکنیم که تعداد قابل توجهی از بازنشستگان در آن حضور دارند.

مناطق شلوغ آلانیا: این منطقه که در شرقی ترین دماغه منطقه آنتتالیا در ساحل مدیترانه قرار دارد، به صورت روزافزون در حال تبدیل به یک منطقه شناخته شده است. تبلیغات شدید در کشورهای خارجی درباره آلانیا صنعت گردشگری این منطقه را تقویت کرده و در کنارش تعداد افراد خارجی که اقدام به خرید ملک می‌کنند نیز افزایش یافته است

منطقه گلف بلک: به پایتخت گلف ترکیه، مقصدی برای میزبانی مسابقات سطح جهانی گلف، خوش آمدید. بخشی از این نواحی توسط بعضی از بهترین افراد حوزه گلف مانند تایگر وودز و باراک اوباما طراحی شده است.

 مرکز شهر آنتالیا: این شهر بین المللی میزبان بهترین مراکز خرید در بخش مدیترانه‌ای ترکیه است. برای آنکه شهرت شهر بالاتر برود دو تا از بهترین سواحل کشور را نیز یعنی کنیالتی و لارا را در اختیار دارد و مقصدی ایده آل برای زندگی در کل سال به شمار می رود؛ چرا که این نقطه در هر دوازده ماه سال برای گردشگری مناسب است.

 کالکان: به منطقه ویلاهای مجلل و چشم انداز فوق العاده مدیترانه خوش آمدید. کالکان را می‌توان یکی از تاپ ترین بخش‌های املاک و مستغلات دانست و کسی که به دنبال خرید ویلا باشد، می‌تواند چرایی این مسئله را تایید کند. رستورانهای روی سقف منطقه کالکان ارائه کننده غذاهای دریایی تازه ای است که در کل ترکیه مشهور است.

فتحیه: این منطقه خودش به نواحی مختلف اولودنیز، هیسارونو، اواچیک و مرکز اصلی تقسیم می شود. فتحیه علاوه بر صحنه های جذاب قایقرانی، در فصول گردشگری نیز منطقه جذابی به شمار می رود. اگر به دنبال یک محله ایمن و مطمئن هستید می‌توانید اوزوملو را در نظر بگیرید که برای ویلاهای شخصی اش معروف است.

دیدیم آلتینکوم:این منطقه که به آن بریتانیای کوچک نیز گفته می شود، بسیاری از بریتانیایی هایی که در ترکیه زندگی می کنند رادر خود جای داده است. معبد معروف آپولو و رستورانها و پاویون های انگلیسی بسیار زیادی در این ناخیه قرار دارند، البته در مرکز شهر هنوز هم ترکیه سنتی را می بینید.

شبه جزیره بودروم: شبه جزیره بودروم با داشتن مرکز شهر و بسیاری از مقاصد گردشگری کوچک دیگر، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برتر ترکیه و یک هاب قایقرانی عمده در نظر گرفته می‌شود؛ اماکن محبوب بازنشستگان را می توان یالیکاواک و مرکز شهر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.