مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از موافقت اصولی با تاسیس مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به صورت کشوری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران و جهاد دانشگاهی خبر داد.

موافقت بهزیستی با تاسیس مراکز مشاوره و روانشناختی برای بنیاد شهید و جهاد دانشگاهی

به گزارش قدس آنلاین از سازمان بهزیستی کشور، بهزاد وحیدنیا افزود: این مهم در راستای اجرای قانون تشکیل سازمان بهزیستی کشور و بند ۶ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷ بهمن ۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی و با توجه به درخواست روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران و جهاد دانشگاهی و موافقت کمیسیون عالی صدور پروانه‌ها انجام شد.

وی با تاکید بر اهمیت ویژه کارکرد حوزه روانشناسی بر ایجاد ارتباط تنگاتنگ و توسعه ارائه خدمات مشاوره اظهارداشت: پروانه فعالیت هریک از مراکز زیرمجموعه، توسط کمیسیون ماده ۲۶ استان محل فعالیت، پس از معرفی مسئول فنی واجد شرایط مطابق با دستورالعمل تخصصی سازمان و ارائه تعهد کتبی مبنی بر پذیرش بی‌قید و شرط نظارت سازمان بهزیستی کشور، تجهیز و تامین نیروی تخصصی موردنیاز صادر خواهد شد. این موافقت‌نامه صرفاً برای تاسیس مراکز در واحدهای آن بنیاد در سراسر کشور صادر شده و قابل انتقال به غیر نیست.

مهشید منزوی مدیرکل دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاددانشگاهی با اشاره به دشواری دریافت مجوزها گفت: جهاد دانشگاهی در بین مردم به واسطه آموزش جایگاهی مطلوبی دارد و اقبال خوبی از مراکز مشاوره آن هم می‌شود بنابراین این اتفاق دایره فعالیت جهاد را گسترش می‌دهد.

احمد شنائی رئیس اداره مشاوره و تحکیم خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قدمت ۳۲ ساله مراکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: ۲۷ سال نخست فعالیت با مجوزهای داخلی فعالیت کردیم و بعد از آن با موافقت اصولی سازمان بهزیستی کشور با تاسیس مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به صورت حقوقی فعالیت خود را ادامه دادیم.

وی افزود: اکنون ۸۶ مرکز مشاوره فعال داریم که برای این تعداد درخواست مجوز کردیم و علاوه بر این، ۲۴۰ مرکز مشاوره در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که با توجه به سیاست‌های جدید، مراکزی که کیفیت پایین دارند یا فاصله آنها تا مرکز همجوار کمتر از یک ساعت باشد، برای ادامه فعالیت آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته رئیس اداره مشاوره و تحکیم خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۰ نوع خدمت در مراکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.