وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی همتای ترکیه‌ای خود، همکاری‌های بیش از پیش دو کشور در حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع مشترک آبی را مورد تاکید جدی قرار داد.

تاکید امیرعبداللهیان بر همکاری ایران و ترکیه برای مدیریت منابع مشترک آبی

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مولودچاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی تماس تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه‌ و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تبریک عید سعید فطر به امیرعبداللهیان، ملت و دولت ایران، بر لزوم برداشتن گام‌های موثر و ملموس در راستای ارتقای روابط خوب و دوستانه دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین بر آمادگی آنکارا برای برگزاری هر چه سریع‌تر هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی دو جانبه و برنامه ریزی برای انجام سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران تاکید کرد.

چاوش اوغلو با اشاره به روابط خوب میان دو کشور همسایه و برادر گفت که پیرو توافق اخیر بعمل آمده، وی پیگیر مسائل محیط زیستی و مدیریت منابع آبی مشترک از طریق نهادهای ذیربط در ترکیه و تداوم برگزاری نشست‌های کمیته مشترک آب خواهد بود.

امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر، تداوم سفر مقامات عالیرتبه دو کشور را در راستای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تهران و آنکارا دانست.

وزیر امور خارجه با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، اظهار داشت، برگزاری این نشست گام مهمی در پیشبرد روابط و تحقق منافع دو کشور و ملت و گسترش مناسبات دوجانبه خواهد بود.

امیرعبداللهیان همکاری‌های بیش از پیش دو کشور در حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع مشترک آبی را مورد تاکید جدی قرار داد.

وی بر اهمیت حل و فصل مسائل موجود باقیمانده در این زمینه و ضرورت تسریع همکاری‌های دوجانبه در قالب «کمیته مشترک ایجاد شده آب» با توجه به اهمیت موضوع تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه بر تداوم رایزنی مستمر برای پیگیری موضوعات در دستور کار توسعه روابط دوجانبه و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام‌ مشترک تاکید کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.