عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهدگفت: مشهد سال‌ها با خلاء مدیریت حرفه‌ای در عرصه ورزش روبروست؛ به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی کشور، با وجود برخورداری از این صنایع درآمدزا، شاهد فعالیت و نقش‌آفرینی آنها در حوزه ورزش استان نیستیم.

 انجمن‌ حمایت از ورزش خراسان رضوی  با مشارکت صنایع تشکیل شود

به گزارش قدس آنلاین، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در حاشیه جلسه مشترک کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با پیشکسوتان فوتبال مشهد مقدس، اظهارداشت: اساس تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، بهره‌گیری از نظرات متخصصان، کارشناسان و صاحب‌نظران است چراکه از این طریق می‌توان ضمانت اجرایی قوی‌تری برای ریل‌گذاری‌ها داشته باشیم.

وی افزود: براساس همین دغدغه‌مندی و نگاه و به منظور بررسی و رصد شرایط فوتبال مشهدمقدس که یکی از مطالبات اصلی شهروندان مشهدی است، این جلسه در دستورکار کمیسیون ورزش و جوانان قرار گرفت.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در عرصه ورزش استان و مشهد، به ویژه رشته ورزشی فوتبال، سالهاست که با خلاء مدیریت حرفه‌ای روبرو هستیم، گفت: استان خراسان رضوی و مشهد مقدس، به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی کشور محسوب می‌شوند ولی با وجود برخورداری از این صنایع درآمدزا، شاهد فعالیت و نقش‌آفرینی آنها در حوزه ورزش استان نیستیم که این ظرفیت باید فعال شود.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: سهم صنایع و معادن فعال استان در رشد و توسعه ورزش قهرمانی تقریباً صفر است و متاسفانه نه تنها هیچگونه سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام نداده‌، بلکه حمایت‌های مالی خود را به سایر استان‌ها برده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه صنعتی در بحث حمایت از ورزش، به‌ویژه ورزش قهرمانی و تیم‌داری، گفت: نمی‌توان تبعات منفی و آلودگی‌های مختلف صوتی و هوا و ... ناشی از فعالیت صنایع برای مشهد و استان باشد ولی هزینه‌کرد و ایجاد نشاط اجتماعی ناشی از درآمد این واحدها، متوجه شهرهای دیگر شود.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه مشهد مقدس و استان خراسان رضوی دارای استعدادهای بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف ورزشی است، تصریح کرد: تیم‌های ورزشی فعال در رده سنین پایه، استعدادیابی و پرورش استعداد را انجام می‌دهند ولی در رده بزرگسالان با خلاء تیم روبرو هستیم؛ همین خلاء سبب شده که شاهد مهاجرت این استعدادها به استان‌های دیگر باشیم.

وی گفت: صنایع، فعالان اقتصادی و ... باید با مشارکت و نقش‌آفرینی خود نسبت به رفع این خلاء و پرورش و بروز و ظهور استعدادها در قالب‌های تیم‌های ورزشی اقدام نمایند؛ تا از این طریق، منافع و خواسته‌های بخش خصوصی تامین شود، نشاط و شادابی اجتماعی ایجاد گردد و مانع از مهاجرت استعدادها شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه از لزوم توجه به نظر پیشکسوتان و کارشناسان، در بحث حمایت از حوزه ورزش سخن گفت و افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در دستورکار قرار گیرد، ایجاد «انجمن حمایت از ورزش استان با مشارکت صنایع» است که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات و بهبوددهنده شرایط تیم‌های استان و مشهد در لیگ‌های مختلف کشوری باشد.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: سلسله جلسات مختلفی به منظور بررسی شبکه مسائل و مشکلات حوزه ورزش، با حضور پیشکسوتان و صاحبنظران رشته‌های گوناگون اعم از کشتی و والیبال و هندبال و ... در برنامه کمیسیون ورزش و جوانان قرار گرفته و این نشست‌های صمیمی کارشناسی، ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.