رئیس بخش عفونی مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) از تعطیلی بخش کووید این مرکز درمانی به دلیل عدم مراجعه بیمار مبتلا به این بیماری خبر داد.

پایان فعالیت بخش  کرونا بیمارستان امام رضا(ع) مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رزیتا خداشاهی با اشاره به اینکه بیمارانی که در این مرکز درمانی تحت مراقبت قرار دارند، در کنار بیماری‌های داخلی یا موارد جراحی، مبتلا یا مشکوک به کووید_۱۹ هستند که این بیماران در بخش‌های مربوطه تحت مراقبت قرار دارند، گفت: در یک ماه اخیر ورودی بیماران صرفا مبتلا به کرونا به بخش‌های بیمارستان کمتر شده بود و بعد از چند روز نیز ورودی اورژانس کووید این مرکز درمانی نیز به صفر رسید که پس از ترخیص بیماران بستری در بخش ، عملا بخش کووید بیمارستان امام رضا(ع) تعطیل شد.

وی با بیان اینکه همچنان بیماران دیگر با پی‌سی‌آر مثبت یا مشکوک به کووید در این مرکز درمانی تحت مراقبت هستند، گفت: در صورت مراجعه بیمار مبتلا به کرونا به این مرکز درمانی، در اتاق ایزوله تحت مراقبت قرار می‌گیرد و اگر روند مراجعه بیماران به طور مجدد سیر افزایشی پیدا کند، بخشی در بیمارستان امام رضا(ع)  برای این کار در نظر گرفته می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته آخرین بیمار کووید_۱۹ از این مرکز ترخیص شد، گفت: در تمام دنیا برخی از کشورها در شرایط عود بیماری کرونا هستند؛ بنابراین نمی‌توان تصور کرد که بیماری کووید پایان یافته است و باید واکسیناسیون و استفاده مستمر از ماسک همچنان ادامه داشته باشد.

فوق تخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای جلوگیری از مواجه شدن به سوش جدید بیماری کرونا نیاز است که پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود، بیان کرد: در خصوص بیماری سرخک به دلیل عود این بیماری در کشور همجوار، واقع در مرزهای شرقی کشور باید مراقب علائم ابتلا به این بیماری بود.

 وی ادامه داد: تاکنون موردی بستری از بیمار بزرگسال مبتلا به سرخک نداشته‌ایم اما کودکانی که به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، واکسیناسیون آنها به تعویق افتاده است در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، بنابراین برای انجام واکسیناسیون این دسته از کودکان هر چه سریعتر باید اقدام شود.

 خداشاهی گفت: ابتلا به سرخک در کودکانی که واکسینه نشده‌اند، شدیدتر است بنابراین باید به سرعت واکسیناسیون کودکان تکمیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.