قائم مقام سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در اولین نشست خبری روزانه گفت: ۴۹ هزار و ۴۹۶ جلد کتاب فروش اولین روز نمایشگاه در بخش مجازی است.

فروش حدود ۵۰ هزار جلد کتاب در اولین روز نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش قدس آنلاین، اولین نشست خبری روزانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عصر امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن جلسات ستاد خبری نمایشگاه با حضور «علی رمضانی» قائم مقام این دوره از نمایشگاه برگزار شد. 

وی درباره فروش امروز در بخش مجازی نمایشگاه اعلام کرد: از ساعت ۱۰ صبح امروز تا این لحظه از ۱۸۰ هزار عنوان کتاب آماده فروش که هنوز هم در حال تکمیل است، تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ بسته به مبلغ ریالی ۴۲۰ میلیون تومان سفارش و به ثبت رسیده است.

رمضانی در ادامه افزود از این تعداد سفارش، ناشران ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته را آماده تحویل کرده‌اند و به طور کلی ۴۹ هزار و ۶۹۴ جلد کتاب امروز در بخش مجازی فروخته شده است.

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که «چرا کارتخوان‌های ۸۰ ناشر در بخش ناشران دانشگاهی هنوز به سیستم بانک متصل نشده» اظهار داشت: بروز این مشکل به دلیل این است که زیرساخت‌های مصلی امام خمینی(ره) برای نمایشگاه طراحی نشده است.

وی در ادامه گفت: تعدادی از ناشران در آخرین ساعات برای دریافت غرفه اقدام کرده‌اند که همین موضوع باعث وقفه و بروز ناهماهنگی در ارائه خدمات به دیگر ناشران و غرفه‌داران شده است. 

رمضانی تاکید کرد : تلاش ما این است که در اسرع وقت مشکلات مربوط به تراکنش مالی را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره «آمار کلی از حضور ناشران داخلی و خارجی» عنوان کرد: به طور میانگین از ۲۸۰۰ ناشر ثبت‌نام شده در بخش داخلی و خارجی، تا نیمه شب گذشته قریب ۸۰ درصد از غرفه‌داران مستقر شده و این آمار صبح امروز به ۹۲ درصد رسیده است.همچنین تعدادی از غرفه‌داران که وجه واریز کرده، اما نتوانسته‌اند حضور پیدا کنند با سایر متقاضیان جابجا می‌شوند.

 رمضانی در تشریح فعالیت ۱۲۰ نفری که برای ارائه خدمات در بخش راهنمایی و مشاوره به مراجعان نمایشگاه تعیین شده‌اند، گفت: هدف ما ارائه حداکثر خدمات به مردم و بازدیدکنندگان از نمایشگاه است. از آنجایی که غرفه‌های اطلاع رسانی باید آخرین جانمایی را در نمایشگاه داشته باشند، پیش بینی می‌شود به زودی و تا پایان وقت امروز این استقرار فراهم شود.

وی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک برای غرفه‌داران و بازدیدکنندگان نیز بیان داشت: برای تشویق مردم و تذکر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پوسترهای متعددی در نمایشگاه جای‌گذاری شده و از طرف دیگر دستگاه‌های تهویه هوا نیز به طور کامل فضای نمایشگاه را پوشش داده‌اند، اما با این وجود ناظران بهداشتی در سراسر نمایشگاه حضور داشته و این مورد را متذکر می‌شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.