۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۶
کد خبر: 798603

پس از کش و قوس‌های فراوان مبنی بر نامشخص بودن برنامه آماده‌سازی تیم ملی فوتبال در آستانه شروع رقابت‌های جام جهانی قطر، سرانجام نام کانادا به عنوان نخستین حریف تدارکاتی تیم ملی اعلام شد.

«کانادا» در فهرست بازی‌های تیم ملی

به گزارش قدس آنلاین، مسئولان فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از اینکه از طرف کاندایایی موافقت اولیه را دریافت کردند خبر را به صورت رسمی اعلام کردند تا شاید فشار منتقدان کاهش پیدا کند. طرف کانادایی هم موافقت خود را با برگزاری این دیدار اعلام کرده اما در متن خبر خود آورده‌اند قراردادی بین این دو فدراسیون بابت این بازی به امضا نرسیده است.

با این حال به نظر می‌رسد شاگردان دراگان نیمه خرداد نخستین بازی خود را در ونکوور برگزار خواهند کرد تا به این ترتیب آمادگی جسمانی هر دو تیم در آستانه شروع مقدماتی جام جهانی تقویت شود.

قرار بود همزمان با اردوی تیم ملی فوتبال ایران در کانادا حداقل یک بازی تدارکاتی دیگر نیز برگزار شود، اما فعلاً هیچ خبری از حریف تدارکاتی جدید نیست بلکه به گفته احسان اصولی به دلیل مخالفت دراگان برای بازی با نیوزلند برگزاری دیدار تدارکاتی تیم ملی با این تیم منتفی شده است.

اما اتفاق جالب اینجاست که برخی نزدیکان فدراسیون فوتبال مدعی شدند همزمان با انجام مذاکرات با طرف کانادایی یک شرکت واسطه برای اینکه از برگزاری این دو بازی سود ۱۹۸هزار دلاری ببرد در حال کارشکنی بوده؛ اما پس از تعامل فدراسیون فوتبال ایران و کانادا و مذاکره کتبی طرفین برای یکدیگر، دلال ایرانی این شرکت کارگزاری از چرخه تصمیم‌گیری خارج می‌شود و تنها مذاکرات از طریق امور بین‌الملل دو فدراسیون پیگیری می‌شود.

با وجود این، تیم ملی ایران در بین تیم‌های راه‌یافته به مرحله پایانی مسابقات کمترین بازی تدارکاتی را پیش از جام خواهد داشت، مگر اینکه تغییری در روند برنامه‌ریزی و تعامل با دیگران انجام شود که این اتفاق با اعلام خبر تأخیر در بازگشت دراگان اسکوچیچ به ایران کمی بعید به نظر می‌رسد مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد.

از طرفی دیگر تنش‌ها و درگیری‌ها در فدراسیون فوتبال به قدری افزایش یافته که ممکن است به زودی تغییراتی در جریان برگزاری جلسه مجمع شکل گیرد که اعضای هیئت رئیسه از سوی مجمع عزل شوند آنگاه دیگر تمامی معادلات کنونی دچار به‌هم ریختگی می‌شود و بحران در فوتبال ملی وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.