فرمانده انتظامی قوچان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۸ تُن کالای اساسی احتکار شده در این شهرستان کشف شد.

 بیش از ۸ تُن کالای اساسی احتکار شده در قوچان کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد طبسی فرمانده انتظامی قوچان در حاشیه نمایشگاه کشفیات نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از کالاهای کشف‌شده از ابتدای سال به مالباخته‌ها تحویل‌شده و متهمان نیز به دستگاه قضایی سپرده‌شده‌اند و این نمایشگاه گوشه‌ای از این خدمات پلیس است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱ هزار و ۵۶۰ مورد کالای قاچاق و احتکار شده در این شهرستان کشف و ضبط‌ شده است که شامل هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت، ۴۵۰ کیلوگرم کود، هزار کیلوگرم نهاده دامی، ۵ هزار و ۳۸۰ کیلوگرم روغن، ۲ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم آرد، ۵۴۰ عدد ماکارونی، ۱۴ دستگاه استخراج ارز و ۲۵ عدم انوع لوازم‌یدکی است.

سرهنگ طبسی همچنین از دستگیری ۷ نفر از اراذل‌ و اوباش سابقه‌دار و معروف در اجرای طرح  امنیت محله محور طی سال جاری و کشف ۴ قبضه سلاح گرم خبر داد و گفت: خط قرمز پلیس امنیت مردم است. قوچان جایی برای اراذل‌ و اوباش نیست و برخورد جدی با مخلان نظم و امنیت انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس از همه ظرفیت‌ها برای شناسایی پاتوق اراذل‌ و اوباش استفاده می کند تا آنها را به سزای اعمال مجرمانه خود برساند. در تمام اوقات شبانه‌روز در محله‌های شهرستان گشت‌های سیار و ثابت برقرار شده تا با مخلان امنیت و به ‌ویژه کسانی که نزاع دسته‌جمعی انجام می‌دهند، برخورد کند و مردم نباید نگران موضوع امنیت باشند.

فرمانده انتظامی قوچان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۹ سارق سابقه‌دار دستگیر شده و ۳ باند حرفه‌ای سرقت نیز که از شهرهای دیگر برای سرقت به این شهرستان می‌آمدند، متلاشی شده و ۴۱۱ مورد اموال مسروقه کشف و ضبط‌ شده است.

وی از کشف ۲۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و هزار و ۱۵۰ لیتر مشروبات الکلی خبر داد و افزود: در اجرای طرح امنیت محله محور ۱۳۷ دستگاه خودرو و ۲۵ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و مزاحم مردم توقیف‌شده است.

تشدید مجازات سارقان سابقه‌دار

حسن ولیدخت رئیس دادگستری قوچان نیز در این نشست گفت: سرقت در همه شهرها جزو جرائم اول به شمار می‌رود.

وی افزود: دستگاه قضایی به صورت ویژه از نیروی انتظامی حمایت می‌کند و برخورد قانونی و تشدشد مجازات نیز در ارتباط با سارقان سابقه‌دار صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.