رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: در هفت الی ۱۰ روز آینده با مازاد تخم مرغ در استان مواجه خواهیم شد که دولت باید این تخم مرغ‌ها را صادر کند.

خراسان رضوی با مازاد تخم مرغ مواجه خواهد شد

به گزارش قدس انلاین، سیدحسین موسوی‌نژاد در خصوص وضعیت تولید تخم‌ مرغ در خراسان رضوی اظهار کرد: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌ مرغ برای مصرف‌کننده ۳۹ هزار و ۸۰۰ و نرخ در مرغداری ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه در هفت الی ۱۰ روز آینده با مازاد تخم مرغ در استان مواجه خواهیم شد، افزود: دولت باید این تخم مرغ‌ها را صادر کند که البته صادرات با این قیمت مقرون به صرفه نخواهد بود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه البته باید توجه داشت پیش از این بازار کشورهای عراق و افغانستان برای صادرات تخم مرغ به عنوان بازار هدف ایران به حساب می‌آمد، افزود: هم‌اکنون مجلس عراق واردات تخم مرغ را ممنوع کرده و افغانستان هم تخم مرغ خود را از پاکستان وارد می‌کند. به همین جهت صادارت تخم مرغ نیازمند این است که دولت مشوق‌های صادراتی برای تولیدکنندگان فراهم کند. نکته دیگر مربوط به مجموعه پشتیبانی امور دام است که باید طبق وظیفه ذاتی خود اقدام به خرید تولیدات تولیدکنندگان کند وگرنه با کشتار گله‌های مرغ تخم‌گذار مواجه خواهیم شد.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی با بیان اینکه انتظار تولیدکنندگان این بود که قیمت تخم‌ مرغ برای تولیدکننده کیلویی ۴۵ هزار تومان مشخص شود تا برای تولیدکننده صرفه اقتصادی داشته باشد، عنوان کرد: باید توجه داشت قیمت کنونی برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد. علت این موضوع هم این است که سویایی که کیلویی ۳۰۰۰ تومان خریداری می‌کردیم، امروز باید به ۱۷ هزار تومان رسیده است.

موسوی‌نژاد ضمن ابراز حمایت از اقدام دولت در خصوص اصلاحات ارزی تصریح کرد: توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد زیادی را ایجاد کرده بود اما امروز این یارانه به جیب مردم می‌رود. در این میان انتظاری که از دولت داشتیم، این بود که قیمت را واقعی‌تر در نظر بگیرد.  

وی اضافه کرد: نکته بعدی نیز مساله تامین نهاده‌هایی است که برای برخی از مرغداران طی یک الی ۲ ماه تامین نشده است. علت این امر آن است که یا در سامانه بازرگام به این افراد نهاده تخصیص داده نشده یا تخصیص داده شده اما شرکت‌های باربری وظیفه حمل را انجام نداده‌اند. ما به اعتبار وزارت جهاد کشاورزی از بازرگام نهاده خریداری می‌کنیم. وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع پیگیر باشد. در حال حاضر حجم بالای نهاده‌های که مرغداران از اسفند ماه خریداری کرده‌ بودند، هنوز تحویل داده نشده است.

موسوی‌نژاد با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های و اینکه هر کیلو ذرت و جو در بنادر ۱۲ و کنجاله سویا ۱۷ هزار تومان به فروش می‌رسد، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ما افزایش تولید داشته‌ایم و این افزایش تولید ادامه پیدا می‌کند چرا که حجم زیادی از جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.