اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص وقوع سیلاب بر اثر بارشهای رگباری در برخی از مناطق استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، در این اطلاعیه آمده است: فعالیت این سامانه بارشی از عصر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه داد که طی این مدت قوع بارش‌های رگباری در نواحی شمالی، شمال غرب و برخی از نواحی مرکزی استان همراه با رعد و برق در برخی نقاط بارش تگرگ و آبگرفتگی و سیلاب دور از انتظار نیست.

بر این اساس با توجه به تقویت و گسترش جریانات ناپایدار و مرطوب شمالی بر روی استان، انتظار می‌رود طی امروز(چهارشنبه) و فردا بر حجم و میزان بارش‌ها در خراسان رضوی افزوده شود و  احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در نواحی مستعد استان پیش‌بینی می‌شود.

بر طبق اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی، پیامد عملکرد این سامانه جوی باعث وقوع افزایش حجم بارش در روز چهارشنبه در شهرستان‌ها و مناطق قوچان، درگز، نواحی غربی کلات نادری، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد می‌شود. همچنین برای روز پنجشنبه بیشترین میزان بارش در شهرستانها و توابع درگز، قوچان، کلات‌نادری، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد، نواحی شمالی سبزوار، فریمان، نواحی شمال غرب تربت‌جام، صالح‌آباد و مشهد مقدس پیش‌بینی می‌شود.

همچنین این سامانه بارشی، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت را در پی دارد که بر این اساس ضمن توصیه به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی بر فراهم‌آوردن  تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد تاکید شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.