سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی آخرین برنامه‌های این فراکسیون در خصوص انتخابات هیئت رئیسه در اجلاسیه سوم مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

 لیست ۱۲نفره فراکسیون انقلاب برای انتخابات هیئت رئیسه/ قالیباف و نادران برای ریاست اعلام کاندیداتوری کردند

به گزارش قدس آنلاین، ولی اسماعیلی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی  در تشریح آخرین برنامه‌های این فراکسیون برای انتخابات هیئت رئیسه قوه مقننه برای اجلاسیه سوم، گفت: طبق اعلام قبلی از روز گذشته نام‌نویسی برای کاندیداهای انتخابات در بخش‌های مختلف هیئت رئیسه مجلس در فراکسیون آغاز شده است.

وی افزود: کاندیداها می‌توانند تا عصر امروز (دوشنبه دوم خرداد ماه) اسامی خود را به هیئت رئیسه فراکسیون اعلام کنند.

سخنگوی فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب درباره سازوکار انتخاب کاندیداهای این فراکسیون برای کرسی‌های هیئت‌ رئیسه مجلس، خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام از کاندیداها، در جلسه مجمع عمومی فراکسیون رأی‌گیری صورت می‌گیرد و هر فردی که حائز بالاترین آرا شد، به‌عنوان گزینه نهایی فراکسیون به صحن علنی معرفی می‌شود.

اسماعیلی بیان کرد: بر اساس مرام‌نامه فراکسیون اعضایی که نتوانند در مجمع عمومی حائز آرای لازم شوند، نباید در روز رأی‌گیری در صحن علنی پارلمان نیز اعلام کاندیداتوری کنند.

وی با ابراز اینکه طبق برنامه‌ریزی قبلی جلسه مجمع عمومی فراکسیون روز سه‌شنبه (سوم خرداد) برگزار می‌شود، ادامه داد: در این جلسه درباره هریک از گزینه‌ها رأی‌گیری می‌شود و در نهایت نتیجه رأی‌گیری درباره گزینه‌های هیئت رئیسه مجلس مشخص نی‌شود و اسامی نامزدها از سوی فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب روز چهارشنبه در اختیار نمایندگان در جلسه علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اینکه گفته می‌شود فراکسیون انقلاب بیش از ظرفیت‌های ۱۲نفره کرسی‌های هیئت رئیسه مجلس ممکن است گزینه معرفی کند، اظهار کرد: تاکنون در فراکسیون درباره این موضوع تصمیم‌گیری نشده است و بنا بر این است لیست ۱۲نفره به صحن ارائه شود.

وی اضافه کرد: تا کنون الیاس نادران در نامه‌ای برای انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری و محمدباقر قالیباف هم برای حضور در انتخابات ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده است.

نماینده گرمی در مجلس بیان کرد: البته برخی از اعضای فراکسیون نیز در بخش‌های دیگر هیئت رئیسه اعلام کاندیداتوری کرده‌اند.

پیش از این حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب‌رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی گفته بود که گزینه فراکسیون برای ریاست مجلس همانند دو سال گذشته، محمدباقر قالیباف است.

 انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه سوم قرار است روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه برگزار شود و نمایندگان اعضای ۱۲نفره این هیئت را با رأی خود برای سال سوم مجلس یازدهم انتخاب کنند.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت رئیسه متشکل از رئیس، ۲ نائب‌رئیس، ۶ دبیر و ۳ کارپرداز یا ناظر است که با رأی اکثریت نمایندگان برای یک سال انتخاب می‌شوند. هفتم خرداد، سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی است که هرساله اعضای هیئت رئیسه مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برای یک سال آینده در این روز تعیین می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.