شهردار مشهد گفت:کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بیش از چهار هزار بازدید از ساختمانهای این شهر انجام داده اند و ۱۳۵ پرونده در زمینه ساختمان‌های دارای نقص ایمنی به دادستانی ارجاع داده شده است.

معرفی ۱۳۵ ساختمان دارای نقص ایمنی در مشهد به دادستانی

به گزارش قدس آنلاین،  سید عبدالله ارجائی افزود: شهرداری بعد از تایید نقشه توسط نظام مهندسی، پروانه ساختمانی صادر می‌کند و احداث ساختمان آغاز می‌شود و ایمن یا ناایمن بودن ساختمان در هنگام ساخت و بعد از پایان کار مشخص می‌شود که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از شاخص هایی که ایمنی ساختمان را مشخص می‌کند استحکام بنا و سازه است که توسط سازمان نظام مهندسی مشخص می‌شود و اگر استحکام بنا و سازه دچار مشکل باشد پس از اعلام این سازمان، با مالک برخورد و ساختمان پلمپ می‌شود و در این راستا طی سال گذشته با هزار و ۲۰۰ موردتخلف برخورد و اقدامات قانونی انجام شده است.

شهردار مشهد افزود: اطفای حریق و مسایل مربوط به آتش‌نشانی از دیگر شاخص‌هاست و ساختمانهای دارای نقص ایمنی پس از صدور اخطار و عدم تمکین به دستگاه قضایی ارجاع می‌شوند و شهرداری ابزاری برای مقابله ندارد و وظیفه آن با دستگاه قضاست.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران و مالکان باید فکر کنند که بهره‌برداران ساختمان، خانواده آنان هستند و ناظران باید نظارت و بررسی دقیقی از ساختمان انجام دهند آتش‌نشانان نیز سلامت مردم را خط قرمز خود قرار داده و نظارت جدی بر ساختمان‌ها داشته باشند.

سال گذشته تخلف ۱۸ هزار مِلک در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بررسی و رسیدگی و از این تعداد برای سه هزار و ۱۰۰ ملک رای تخریب صادر شد که ۸۰۰ فقره از این تعداد اجرایی شد و بقیه نیز در دست پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.