قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه اول جون ۲۰۲۲ (یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به مراسم خاکسپاری قربانیان تیراندازی مرگبار اخیر در شهر اووالد ایالت تگزاس اختصاص داده است، جایی که ۱۹ کودک و دو معلم بر اثر تیراندازی جوانی ۱۸ ساله کشته شدند. این روزنامه همچنین به گسترش موج جدید اومیکرون در ایالات متحده نگاهی انداخته است، جایی که به گفته این روزنامه به دلیل واکسینه نشدن یا به صورت ناقص واکسینه شدن ۳۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال دراین کشور، میزان مرگ و میر در این رده سنی به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارشی به خروج شهر شانگهای از قرنطینه عمومی بعد از دو ماه می پردازد. شانگهای که به عنوان پر جمعیت ترین شهر جهان شناخته می شود در دو ماه گذشته به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در قرنطینه کامل قرار داشت اما مسئولان این شهر اکنون بعد از کاهش میزان مبتلایان، برخی از سخت گیری ها از جمله امکان خروج افراد از منازل و راه اندازی مجدد خدمات حمل و نقل عمومی را اعلام کرد. این روزنامه همچنین به انتقاد از سفر سناتور آمریکایی به تایوان پرداخته و آن را حرکتی خطرناک لقب داده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعاهای نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم را در خصوص به سرقت بردن مدارک سازمان بین المللی انرژی اتمی توسط ایران و انتشار اسناد مرتبط با آن را بازتاب داده است. این روزنامه همچنین توافق تجاری آزاد میان رژیم صهیونیستی و امارات را نیز مورد بررسی قرار می دهد. جروزالم پست همچنین از مرگ میانگین ۴۵ اسرائیلی به دلیل موج گرمای اخیر خبر می دهد.

گاردین

روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارشی به بالا رفتن چشمگیر تعداد حملات به کادر درمان در این کشور پرداخته است. این روزنامه می گوید بالا رفتن چشمگیر تقاضا و همینطور کمبود نیرو و بالا رفتن خشم مردم به همین دلیل باعث شده که در ۵ سال گذشته میزان حملات مردم به کادر درمان در بریتانیا دو برابر شود به گونه که میانگین هر روز ۳ حادثه در این شکل در مراکز پزشکی بریتانیا اتفاق می افتد. گاردین همچنین عکس اصلی صفحه نخست خود را نیز به شرایط نامساعد تاخیرها و بی نظمی ها در پروازهای هواپیماها در فرودگاه های بریتانیا اختصاص داده است، چیزی که بسیاری از گردشگران خارجی را در این کشور زمینگیر کرده است.

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند در گزارشی به رشد ۷/۸ درصدی اقتصاد کشور هند در بازه زمانی ۲۲/۲۰۲۱ پرداخته است که در ۲۲ سال گذشته بی سابقه است اما تاکید می کند به دلیل مشکلاتی که همه گیری اومیکرون برای اقتصاد این کشور به وجود آورد، در سه ماهه اخیر این رشد تنها ۴ درصد بوده است. این روزنامه همچنین به قتل های متعدد در منطقه کشمیر می پردازد که دیروز شاهد هشتمین قربانی خود بود و یک معلم زن مدرسه توسط تروریست ها به قتل رسید.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه به انتقاد از ژرالد دارمانین وزیر کشور پرداخته است. این انتقادات به دارمانین به دلیل میزبانی بسیار ضعیف پاریس از مسابقه فینال فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا اتفاق می افتد جایی که دارمانین بارها تماشاگران انگلیسی را مسئول بی نظمی و اغتشاشات صورت گرفته در حاشیه این مسابقه اعلام کرد، اما در نهایت مشخص شد که عدم مدیریت مناسب فرانسوی ها سبب آن مشکلات بوده است. لیبراسیون با دروغگو لقب دادن دارمانین، از شک و تردید های خود در خصوص توضیحات قانع کننده او در مقابل مجلس فرانسه می گوید.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارش اصلی صفحه نخست خود، به موافقیت رهبران اتحادیه اروپا برای تحریم بخشی از واردات نفت از روسیه پرداخته است. این روزنامه همچنین از اختصاص بودجه دو میلیارد و هشتصد میلیون ین اضافه تر توسط دولت ژاپن برای مبارزه با تورم در این کشور خبر می دهد. جپن تایمز همچنین از تاثیر مخرب جنگ در اوکراین در تامین مواد غذایی در آفریقا گزارشی منتشر کرده و از به خطر افتادن زندگی میلیون ها انسان در این قاره می گوید.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به برداشته شدن موانعی که دولت چین درخیابان های شانگهای برای قرنطینه عمومی مردم این شهر استفاده کرده بود، و پایان رسمی بخشی از این محدودیت ها بعد از دو ماه اختصاص داده است. این روزنامه همچنین به دو دستگی به وجود آمده در میان کشورهای غربی در ارسال سلاح به اوکراین خبر می دهد، جایی که فرانسه و آلمان، ارسال موشک های دوربرد توسط دیگر کشورهای غربی مخصوصا آمریکا به این کشور را زیر سوال برده اند.

کُمِرسانت

روزنامه کُمِرسانت چاپ روسیه در گزارشی از قول مقامات جدید منطقه خِرسون که بعد از حمله به این منطقه تحت حاکمیت اوکراین اکنون تحت کنترل روسیه به کار گماشته شده اند، از اتصال این منطقه به روسیه در آینده ای نزدیک بعد از تعیین تکلیف وضعیت تابعیت روس مردم این منطقه خبر داده است. این روزنامه همچنین از قول سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می نویسد که ترکیه مسئولیت تخلیه و ارسال کالا از بندرهای اوکراین را به دست خواهد گرفت. کمرسانت صحبت های مقام اوکراینی در خصوص خسارت ۶۰۰ میلیارد دلاری به این کشور بعد از حمله روسیه را نیز بازتاب داده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز گزارش اصلی صفحه نخست خود را به همکاری جدید اتحادیه اروپا و بریتانیا برای ضربه زدن به صادرات روسیه اختصاص داده است. این روزنامه می گوید این دو طرف در توافقی فراهم آوردن خدمات بیمه برای وسایل حمل کالا در صادرات روسیه از جمله کشتی ها را ممنوع کرده اند، که فشار جدیدی را به قدرت صادرات روس ها وارد خواهد آورد. فایننشیال تایمز همچنین تاکید می کند که تحریم های غرب علیه روسیه اثرات خود را در مغازه ها و بازار کار روسیه تازه شروع کرده است. این روزنامه همچنین در مقاله ای عقیده دارد بحران اسلحه در آمریکا یک معضل سلامت در این کشور محسوب می شود و از این دید باید مورد تحقیق قرار بگیرد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.