همزمان با آغاز دهه کرامت، حرم نورانی امام رضا(ع) غرق نور و شادی است و خادمان آستان قدس رضوی برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای این روزها در نظر گرفته‌اند. معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در این زمینه گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقبال و پذیرایی از زائران بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) انجام گرفته و ۱۶۰ هزار خادم و خادمیار رضوی آماده پذیرایی از آنان در دهه کرامت هستند.

۱۶۰ هزار خادم و خادمیار آماده میزبانی از زائران

به گزارش قدس آنلاین، محمد توکلی اضافه کرد: امسال همزمان با دهه کرامت، با اجرای ۳۷ برنامه ویژه و متنوع، شادی مؤمنانه و نشاط عمومی را برای زائران و مجاوران به ارمغان خواهیم آورد.
وی با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها در سه حوزه حرم مطهر رضوی، شهر مشهد و سطح ملی برنامه‌ریزی شده است، گفت: در صبح میلاد حضرت رضا(ع) آیین نقاره‌نوازی با حضور تولیت‌ آستان قدس رضوی و تولیت‌های اعتاب مقدس در عراق از ساعت ۶ تا ۸:۳۰ صبح با سخنرانی، بیان معارف و مولودی‌خوانی توسط ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
توکلی به برنامه‌های مربوط به شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در دهه کرامت، خادمان امام رضا(ع) در راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری با بسته‌های متبرک به استقبال زائران خواهند رفت.
حضور خدام در مساجد و حسینیه‌های سطح شهر مشهد و اهدای متبرکات، حضور در مراکز بهزیستی و نگهداری معلولان، ملاقات با بیماران بستری در بیمارستان‌ها و تقدیم بسته‌های متبرک و پذیرایی، حضور در منازل خادمان پیشکسوت و... از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است. 
وی افزود: در گستره ملی نیز خدام حرم علی بن 
موسی الرضا(ع) در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید به سراسر کشور اعزام می‌شوند.
پیگیری و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد هم بخش دیگری از اقدام‌هایی است که همچون سال‌های گذشته در دهه کرامت انجام خواهد شد.
به گفته توکلی در این ایام با کمک خیران، هزار و ۵۰۰ وعده غذای متبرک در مناطق محروم و کم‌برخوردار توزیع خواهد شد و همچنین بسته‌های متبرکی به خانواده ایثارگران سراسر کشور ارسال شده که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا روز میلاد به دست آنان خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.