رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی، شمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان در ۹ روز پیاپی صفر بوده است.

خراسان رضوی ۹ روز بدون فوتی کرونایی را پشت سر گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان افزود: شمار بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی در ۹ روز گذشته با بیش از ۳۷ درصد کاهش از ۱۳۹ به ۸۷ نفر کاهش یافته است که ۲۹ نفر آنان به علت بدحالی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۲۵ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه تحت درمان هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین شمار بستری شدگان جدید کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی به صورت روزانه طی ۹ روز گذشته با کاهش حدود ۵۸ درصدی از ۷۱ به ۳۰ نفر کاهش یافته است.

پهلوان افزود: از بستری شدگان جدید روزانه حدود ۲۶ بیمار در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۳ مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ شامل مشهد یک، مشهد ۲، مشهد سه، ثامن و مشهد پنج در کلانشهر مشهد فعال است و مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واکسن‌های موجود، آدرس و ساعت کاری این مراکز و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۱۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۳۲۱ تن رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.