با وجود اینکه مسؤولان سازمان حج و زیارت از انتقال زائران حج تمتع از طریق ۱۹ ایستگاه پروازی خبر داده بودند، تعداد ایستگاه‌های پروازی حج تمتع سال جاری به ۱۷ ایستگاه کاهش یافت.

تعداد ایستگاه‌های پروازی حج تمتع ۱۴۰۱ کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، اعزام زائران کشورمان به سرزمین وحی از ۲۲ خردادماه آغاز می‌شود و اولین گروه زائران حج تمتع سال جاری از ایستگاه پروازی تهران عازم عربستان خواهند شد.

ایستگاه‌های پروازی حج به ۱۷ ایستگاه رسید

بر اساس پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، قرار بود انتقال زائران از ۱۹ ایستگاه پروازی انجام شود، اما به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، ۱۷ فرودگاه همچون امام خمینی (ره)، اهواز، ساری، کرمان، تبریز، مشهد، گرکان، اردبیل، شیراز، ارومیه، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، یزد، اصفهان و زاهدان آماده انتقال زائران خانه خدا شده است.

با توجه به این امر، تعداد ایستگاه‌های پروازی کاهش یافت و ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از زائران و عوامل اجرایی با ۱۵۸ پرواز راهی عربستان می‌شوند. زائران کشورمان در قالب ۲۹۶ کاروان ۸۵، ۱۱۵، ۱۳۰ و ۱۶۰ نفره به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که ۱۵۹ کاروان، مدینه‌قبل و ۱۳۷ کاروان مدینه‌بعد هستند.

کاهش هزینه بلیت پرواز زائران حج تمتع

همچنین قیمت بلیت رفت و برگشت به عربستان امسال ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شده، این امر در حالی است که هزینه پرواز به سرزمین وحی با پرواز خارجی ۱۶ میلیون تومان و با پروازهای داخلی حدود ۸ میلیون تومان اعلام شده بود که با تلاش سازمان حج و زیارت، این هزینه کاهش یافته است.

 هزینه حج تمتع امسال با افزایش قیمت‌ها از سوی سعودی‌ها به حدود ۴۵ میلیون تومان رسیده است و زائران کمتر از ۶۵ سال امکان تشرف به سرزمین وحی دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.