قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

ویک

هفته نامه ویک در پرونده ای به انتقاد از مقاومت لابی های سیاسی در آمریکا برای عوض نشدن قانون حمل سلاح در این کشور پرداخته است. این نشریه با طرح جالب توجهی از اعضای پر نفوذ مخالف تصویب قانون ضد اسلحه در ایالات متحده مانند میچ مکانل رهبر اکثریت سنا، که اجساد حوادث تیراندازی مرگبار اخیر در بافالو و اووالد را نیز مانند حوادث قبل دفن کرده اند، از تلاش این افراد در سنا، کنگره و انجمن ملی سلاح آمریکا برای مقاومت در مقابل تصویب قوانین ضد سلاح می گوید. ویک در مقاله ای با عنوان «شکست افراد خوب مسلح» به انتقاد از سیستم پلیس آمریکا که یکی از مقصران حادثه اخیر در اووالد بود نیز می پردازد.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود در گزارشی به آینده خطرناک استفاده از سلاح های اتمی در جهان می پردازد. این نشریه در پرونده خود با عنوان «یک دوره جدید» معتقد است جنگ در جریان در اوکراین باعث خواهد شد که امکان بروز یک جنگ هسته ای در آینده ای نزدیک بسیار محتمل باشد. اکونومیست همچنین در مقاله ای به بررسی سیستم جاسوسی چین در خارج از مرزهای این کشور می پردازد؛ و همچنین شیوه جدیدی برای کار کردن در مشاغل برای افراد ارائه می دهد تا کارمندان در سر کار خود دچار خستگی مفرط نشوند.

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیتسمن در تازه ترین شماره خود نگاهی ویژه به هفتادمین سالگرد حکمرانی ملکه الیزابت در بریتانیا و آینده این سیستم انداخته است. این نشریه در شماره ویژه خود به تجزیه و تحلیل آینده سیستم پادشاهی بریتانیا در قرن بیست و یکم و آینده آن و همینطور دیگر سیستم های پادشاهی که هنوز در جهان رایج هستند پرداخته است. این مجله همچنین در مقاله های دیگری، میانه گرایی تونی بلر در زمان نخست وزیری بریتانیا را تنها یک وهم و خیال لقب داده است و همچنین زندگی دوگانه ایلان ماسک را زیر ذره بین برده است.

نیو ساینتیست

هفته نامه نیو ساینتیست در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به نقش تاثیرگذار صنعت مد و همینطور روند انتخاب لباس توسط مردم جهان در راستای حفاظت از محیط زیست می پردازد. این نشریه با انتخاب تیتر «آیا مد می تواند زمانی سبز شود؟» میزان هزینه ای که پوشش افراد برای محیط زیست و پدیده تغییرات آب و هوایی دارد را برآورد کرده و راهکارهایی برای کاهش این هزینه های طبیعی ارائه می کند. نیو ساینتیست همچنین در مقاله هایی درمان امراض مرگبار کودکان با عمل ژن تراپی را بررسی کرده و نگاهی به آینده داروهای پزشکی روان گردان می اندازد.

نیوزمَکس

ماهنامه نیوزمکس در گزارشی به تغییر رویکرد سیاسی در نزد بسیاری از سیاستمداران آمریکایی پرداخته است. این نشریه می گوید بسیاری از دموکرات ها در آمریکا سیاست های خود را به سمت احزاب چپ افراطی نزدیک کرده اند چون این رویه را باعث پیروزی خود در انتخابات مختلف می دانند. این نشریه یکی از مثال های واضح برای این سیاستمداران را ران دی سانتیس فرماندار کنونی ایالت فلوریدا می داند، کسی که با تغییر رویکرد جالب توجهی در چند سال گذشته و به کار بستن سیاست های چپ گرایانه و پوپولیستی، محبوبیت چشمگیری به دست آورده و از او به عنوان یکی از گزینه های ریاست جمهوری آینده آمریکا نیز نام می برند.

نیویورک

هفته نیویورک در تازه ترین شماره خود در پرونده ای زندگی یکی از پر نفوذ ترین شخصیت های سیاسی زن در آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. داین فاینستاین که از سال ۱۹۶۹ فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده، اکنون در ۸۸ سالگی به عنوان سناتور ایالت کالیفرنیا پیرترین عضو سنای آمریکا محسوب می شود. همگان در آمریکا فاینستاین را به خاطر نیم قرن فعالیتش در مبارزه با حمل سلاح، حقوق شهروندی و دسترسی زنان به امکانات سقط جنین در این کشور می شناسند، اما مجله نیویورک در پرونده خود به سراغ او رفته که این پاسخ را پیدا کند که چرا اکنون تمامی فعالیت های فردی مثل او در حال فروپاشی قرار دارد؟

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود به اوضاع بحرانی سیستم حمل و نقل ریلی این کشور پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «بلیتی برای هرج و مرج» می گوید با توجه به بحران سیستم حمل و نقل ریلی اخیر در آلمان که در چندین سال گذشته بی سابقه بوده است، تصمیم دولت فدرال آلمان برای اهدای یک بلیت ۹ یورویی برای هر فرد در این کشور، با توجه به آغاز فصل مسافرت ها باعث افزایش هرج و مرج در قطارهای این کشور خواهد شد. اشپیگل همچنین در مقاله ای با عنوان «مرگ می تو» معتقد است پیروزی جانی دپ در دادگاه اخیر خود مقابل همسر سابقش امبر هِرد، ضربه سنگینی به جنبش حمایت از زنان بوده است.

لِکسپرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود به انتقاد از ضعف این کشور در برنامه های کشاورزی خود برای تولید محصولات ارگانیک می پردازد. این نشریه در این پرونده خود با انتخاب تیتر «نا امیدی ارگانیک»، می گوید فرانسه برای این برنامه های کشاورزی و باغداری خود هزینه های زیادی انجام داده است، اما قیمت بالا، شک و شبهه در خصوص سلامت این محصولات، بازدهی پایین این محصولات و مدل های متفرقه نامشخص، چند دلیل اصلی برای ناموفق بودن این محصولات و برنامه های کشاورزی برای توسعه آن در بازار فرانسه بوده است.

 اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر چاپ انگلیس در تازه ترین شماره خود به شکلی ویژه در پرونده های مختلف به هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه الیزابت بر بریتانیا پرداخته است. این نشریه از زوایای مختلف دوران حکمرانی الیزابت را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و او را یک تندروی آرام لقب می دهد. اسپکتیتر در همین رابطه هزینه و شکل جشن هفتاد سالگی حکرانی الیزابت را با جشن های شبیه به این در تاریخ پادشاهی بریتانیا مقایسه کرده و همینطور طولانی ترین حکومت ها را نیز معرفی کرده است؛ جایی که الیزابت در رتبه اول قرار می گیرد.

کوریر اینترناسیونال

هفته نامه کوریر اینترناسیونال چاپ فرانسه در پرونده ای با تیتر «فصلی در جهنم» به بحران های مختلفی که تغییرات آب و هوایی در جهان مخصوصا در فصل کنونی به وجود آورده است می پردازد. این نشریه می گوید از گرمای جهنمی در کراچی پاکستان تا طوفان ریزگردها در بغداد عراق، از خشکسالی کالیفرنیای آمریکا تا آتش سوزی در سیبری، همگی نشان دهنده تاثیرات جدی بحران تغییرات آب و هوایی در تمامی سطح جهان است. این نشریه می گوید دیگر کسی نمی تواند خیالش راحت باشد که این مشکلات فقط در قسمتی از جهان به وقوع می پیوندد و او را تهدید نمی کند، چون در هر جای کره زمین دیر یا زود شاهد این بحران ها خواهیم بود.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور


*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.