در طول ایام دهه کرامت، بنیاد کرامت رضوی با مشارکت تشکل‌های مردمی و نیکوکاران اقدام به پخت غذای عیدانه و توزیع در مناطق کم برخوردار استان‌ها کرده است و پیش‌بینی می‌شود در این طرح و تا پایان دهه کرامت، یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذا طبخ و توزیع شود.

 اطعام کریمانه در سراسر کشور با یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آستان نیوز، همواره اطعام به بهانه‌ها و مناسبت‌های مختلف از سنت‌های حسنه دستگاه نورانی امام ثامن الحجج(ع) بوده و مناسبت های فرخنده به ویژه دهه خجسته کرامت، بهترین ایام برای طبخ غذا و توزیع بین اقشار محروم جامعه است که امسال نیز اجرایی شده.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی نحوه اجرای این طرح حمایتی را تشریح کرد و گفت: امسال در هر استان کشور متوسط پخت ۱۵ تا ۳۰ هزار پرس غذای گرم پیش بینی شده است و بناست بخشی از اعتبار لازم توسط آستان قدس رضوی و مابقی کار مثل همیشه با مشارکت خیرین و تشکل های مردمی انجام شود.
جعفر رئیسیان زاده همچنین عنوان کرد: بنیاد کرامت رضوی به هر استان، ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نقدی و ۱۰ رأس گوسفند عقیقه به نیت تبرک و تیمن تقدیم کرده است و در مجموع ارزشی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته شده.
به گفته او، هر استان به میزان بضاعت و تمایل خیرین و فعالان اجتماعی خود با این حرکت خیرخواهانه همراه شده و در برخی از استان‌ها مانند تهران تا ۱۰۰ هزار پرس نیز طبخ می‌شود و پیش بینی میشود تا پایان ایان ایام، در کل کشور حدود یک و نیم میلیون پرس غذا طبخ شود و به دست خانوارهای کم بضاعت برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.