همزمان با برگزاری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی، تفاهم‌نامه دوجانبه آستان قدس رضوی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین آستان قدس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری/ از فعال کردن پردیس‌های تخصصی فناوری تا ایجاد بازارگاه‌ محصولات دانش‌بنیان

به گزارش قدس آنلاین، امضای این تفاهم‌نامه در راستای تلاش برای تحقق شعار تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب برای سال ۱۴۰۱ با موضوع «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» و همچنین دستیابی به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند چشم انداز ۱۴۰۴ تدوین و اجرایی شده است.
تاکید بر تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، ضرورت توسعه و تجاری‌سازی علم و فناوری و همچنین تحقق سیاست‌های کلی علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توسعه علوم و فناوری مورد نیاز کشور، از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.
همکاری برای حمایت همه جانبه از توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری، کمک به توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق در کشور در حوزه‌های مختلف، توسعه زیرساخت‌ها اعم از ایجاد کارخانه نوآوری و ایجاد پردیس بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته از جمله اقداماتی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آستان قدس رضوی، آن را دنبال خواهند کرد.

 

توافق برای ایجاد پردیس‌های تخصصی علم و فناوری
این تفاهم‌نامه محورهای مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به همکاری برای استفاده از ظرفیت طرفین در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های کلان و دارایی، ایجاد کارخانه های نوآوری در فضاهای تخصیصی از طرف استان با تاکید بر اقتصاد دیجیتال و سوغات زائر، همکاری برای حمایت از استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها و خانه‌های خلاق و نوآوری، ایجاد پردیس‌های بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته و فناوری‌های نرم و خلاق در فضای تخصیصی از طرف آستان قدس، همکاری برای ایجاد و راه‌اندازی پردیس تخصصی زنجیره ارزش سیلیکون در مجاورت شهرک صنعتی توس و... اشاره کرد. ایجاد پردیس تخصصی اقتصاد دیجیتال، حمایت مادی و معنوی از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و رشد یافته با به‌کارگیری حداکثر ظرفیت و توانمندی‌های موجود و نیز ایجاد پردیس تخصصی فناوری‌های نرم و خلاق دیجیتال، برخی دیگر از موضوعات و تعهدات این تفاهم‌نامه است.

 

فعال کردن بازرگاه‌های تخصصی زنجیره تامین
همکاری برای ایجاد زیرساخت نرم پلتفرم بازارگاه خدمات توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق، همکاری در ایجاد بازارگاه های تخصصی زنجیره تامین و عرضه خدمات و محصولات دانش‌بنیان و خلاق، اجرای برنامه‌های هم‌رسانی ذینفعان زیست‌بوم نوآوری اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق در حوزه‌های فعالیت آستان قدس با هدف رسوخ نوآوری، همکاری در ارتقاء فناوری‌ها با استفاده از شبکه‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و سایر توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های ماموریتی آستان قدس رضوی، برخی دیگر از محورهای این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.