۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 803630

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: آیت‌الله رئیسی پنجشنبه هفته جاری به اصفهان سفر می‌کند.

 رئیس‌جمهور پنجشنبه به اصفهان سفر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور  درباره مقصد بعدی رئیس جمهور در سفر استانی بعدی گفت: قرار است آیت الله رئیسی پنجشنبه این هفته (۲۶ خردادماه) در بیست و پنجمین سفر خود به همراه هیات دولت به استان اصفهان سفر می‌کند.

وی افزود: پیش از این سفر با نمایندگان استان اصفهان جلساتی برگزار شده و نظرات آن‌ها را دریافت کرده‌ایم. البته نظرات مدیران اجرایی این استان نیز دریافت شده است. همچنین، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دار در این سفر نهایی و تصویب خواهد شد.

* محورهای سفر رئیس‌جمهور به اصفهان

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به استان اصفهان بیان داشت: دیدارهای مردمی رئیس‌جمهور که در چند سفر اخیر آغاز شده اقدام مهمی است. چرا که رئیس جمهور به جای برگزاری جلسات با اقشار خاص، این جلسات را با صدها و برخی اوقات هزاران نفر برگزار می‌کند. ایشان مناطق محروم را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: جلسات پرسش و پاسخ با اقشار مختلف، بانوان و روحانیون برگزار می‌شود که در مجموع باعث ایجاد نشاط و شادی در استان خواهد شد. بلافاصله اعتباراتی که تصویب شده به استان مذکور تخصیص پیدا کرده و کارها شروع می‌شود. پس از مدتی نیز معاون اجرایی رئیس جمهور از روند پیشرفت پروژه‌ها بازدید و در صورت وجود مانع آن را رفع می‌کند.

*  سفرهای استانی رئیس جمهور یک حرکت بی‌بدیل است

حسینی با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس جمهور یک حرکت بی‌بدیل است، خاطرنشان کرد: مشابه این حرکت در دولت‌های نهم و دهم نیز وجود داشت، اما اینکه رئیس جمهور هر هفته به یک استان سفر کند در نوع خود یک حرکت مهم به شمار می‌رود. روند سفرهای استانی به گونه‌ای تنظیم شده که آقای رئیسی طبق برنامه سفرهای استانی و ظرف دو ماه آینده به همه استان‌های کشور سفر خواهد کرد.

وی افزود: البته علاوه بر سفرهای استانی رئیس جمهور وزرا نیز به صورت جداگانه از استان‌ها بازدید می‌کنند. باید گفت که اعضای دولت در میان مردم هستند و نسبت به مشکلات آن‌ها آگاه بوده و در صدد رفع آن‌ها هستند. 

* مسئله آب برای اصفهان اولویت ویژه‌ای دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است دولت برای اصفهان مصوبه ویژه‌ای داشته باشد یا خیر، تصریح کرد: یکی از مسائل اصلی که در همه استان‌ها جزو اولویت دولت است، مسئله آب است. حتی در استان‌هایی همچون آذربایجان‌های غربی و شرقی نیز به دلیل افت بارش‌ها در سال‌های اخیر شاهد مشکلاتی در حوزه آب هستیم. مسئله آب نیز برای اصفهان اولویت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: البته از ابتدای دولت نیز جلساتی را با نمایندگان و مسئولان استان برگزار و تدابیری نیز اندیشیده شده است. وزارت نیرو نیز فعال است و موضوعاتی همچون آب، کشاورزی، صنعت و مسائل محیط زیستی نیز جزو اولویت‌های سفر هیات دولت به استان اصفهان هستند.

معاون رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: دولت در حال تلاش است تا هم در بحث نحوه کشت و نوع آبیاری و همچنین بحث‌های انتقال آب اگر لازم باشد فعالیت‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.