به همت بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی پنجمین جلد از کتاب «المنهج الموضوعی لشرح ابن ابی الحدید لکتاب نهج البلاغه» برای دومین بار تجدید چاپ شد.

تجدید چاپ پنجمین جلد از کتاب «المنهج الموضوعی»

به گزارش قدس آنلاین، یکی از معروفترین شرح‌های نهج‌البلاغه، نوشته فخرالدین ابوحامد عبدالحمید بن ابی‌الحدید معروف به ابن ابی‌الحدید، ادیب، متکلم، مورخ، شاعر و فقیه معتزلی و از علمای سده هفتم هجری قمری است.

 کتاب «المنهج الموضوعی لشرح ابن ابی الحدید لکتاب نهج البلاغه» در ۶ جلد توسط دکتر محمد رضا بهادری تالیف شده و به همت بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این کتاب کوشیده است با شناسایی موضوعات مختلف طرح شده در این مجموعه ارزشمند، آن‌ها را از نظر محتوا(موضوع) کنار یکدیگر بگذارد و به خواننده امکان دهد هم تمام این موضوعات را که به صورت پراکنده در جلدهای مختلف آمده، در کنار یکدیگر ببیند و هم عمق و رهاوردهای علمی - تاریخی آن را به نمایش گذارد، همچنین نشان دهد که نهج‌البلاغه، از چه گستره و عمقی برخوردار است.

حجت‌الاسلام محمد حسن مومن‌زاده؛ مدیر گروه مطالعات قرآنی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی که اشراف این اثر ۶ جلدی را بر عهده داشته، درخصوص این کتاب می‌گوید:«شرح نهج البلاغه» از ابن ابی الحدید معتزلی یکی از شروح معروف کتاب شریف نهج‌البلاغه است. برخورداری مؤلف از ذوق ادبی و آگاهی گسترده او از وقایع تاریخی عصر، صدور خطبه‌ها و سخنان امام علی(ع)، از ویژگی‌های بارز این شرح است.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.