قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه پانزدهم جون ۲۰۲۲ (بیست و پنجم خرداد ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به ادای احترام پرستاران یک بیمارستان در شهر لِویو اوکراین اختصاص داده است که در مقابل تشییع جنازه سرباز کشته شده اوکراینی زانو زده اند. این روزنامه همچنین می گوید با اینکه نیروهای روسی مدت زیادی است که مناطق شمالی اوکراین را ترک کرده اند، اما ترس و وحشت هجوم دوباره آن ها، هر لحظه اوکراینی ها را همراهی می کند. نیویورک تایمز همچنین در گزارشی به تجدید نظر جو بایدن در اعمال برخی از تعرفه های اعمال شده بر واردات محصولات مختلف به آمریکا مخصوصا کالاهای چینی برای کنترل تورم در این کشور می پردازد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برنامه دارد تا کشورهای عربی را به این رژیم نزدیک تر کند. این روزنامه می گوید سفر پیش روی بایدن که از سیزدهم تا شانزدهم جولای خواهد بود و شامل سفر به ریاض و همینطور نواحی اشغالی می شود، نیز در همین راستا صورت خواهد گرفت. جروزالم پست صحبت های بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی را نیز به همین بهانه بازتاب داده که در آن از آمریکا خواسته است تا ائتلافی نظامی و منطقه ای را علیه ایران پایه ریزی کند.

تایمز

روزنامه تایمز چاپ انگلیس گزارش اصلی صفحه نخست خود را به لغو پروازی که قرار بود پناهجویان وارد شده به انگلیس را به کشور روآندا ببرد اختصاص داده است. در حالی که دادگاه انگلیس مجوز این پرواز را صادر کرده بود اما به دلیل صدور حکم لغو این پرواز به دلیل نقض حقوق بشر توسط دادگاه های دیگری در اروپا، در آخرین دقایق این پرواز  لغو شد. این روزنامه همچنین تلاش بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا برای حذف ۱۵ میلیارد پوند مالیات بر فعالیت های تجاری در این کشور برای بهبود وضعیت تورم، و همینطور تلاش دو نخست وزیر سابق از جمله تونی بلر برای تغییر کلی سیستم آموزشی در بریتانیا را بازتاب داده است.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین در گزارشی به تعطیلی بسیاری از بیمارستان های موقت در شهر شانگهای می پردازد. این روزنامه با انتشار عکسی از یکی از این بیمارستان ها که به دستور مقامات این شهر به خاطر اوج گیری مجدد ویروس کرونا ساخته شد، تاکید می کند به جز سه بیمارستان موقت در جزیره چانگمینگ، تمامی دیگر بیمارستان های موقت شهر شانگهای که به صورت اختصاصی برای مقابله با همه گیری کووید ۱۹ ساخته شده بودند، یا تعطیل شده و یا به صورت موقت به فعالیت خود پایان می دهند.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به تلاش های میان ژاپن و کره جنوبی برای بهبود روابط میان دو کشور پرداخته است. این روزنامه می گوید با توجه به انتخاب رئیس جمهور جدید کره جنوبی، این فرصت پیش آمده تا روابط نه چندان ایده آل با این کشور بهبود پیدا کند و یکی از حرکت ها برای این امر زنده کردن مجدد قرارداد امنیتی میان دو کشور است که در چندین سال گذشته کنار گذاشته شده بود. جپن تایمز همچنین بالا رفتن چشمگیر دما در منطقه آسیا را یکی از پیامدهای تغییرات آب و هوایی جهانی می داند و معتقد است این تغییرات می تواند اوضاع هم اکنون خطرناک آسیا را بدتر کند.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه در گزارشی به کاهش چشمگیر صدور گاز این کشور به آلمان به دلیل تصمیم اخیر کشور کانادا پرداخته است. در حالی که یک قطعه کلیدی در خط لوله گاز روسیه به آلمان برای تعمیر به کانادا فرستاده شده بود، این کشور اعلام کرده به دلیل تحریم های غرب علیه روسیه نمی تواند این قطعه را دوباره برای روس ها ارسال کند؛ به همین دلیل میزان صدور گاز به آلمان توسط روسیه شاهد کاهش ۴۰ درصدی بوده است. کمرسانت همچنین گزارشی از درگیری ایران با اسرائیل را منتشر کرده و مدعی شده درگیری دو طرف به کشورهای ثالث یعنی ترکیه و سوریه کشیده شده است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارش اصلی صفحه نخست خود به جلسه طولانی مدت میان دیپلمات های آمریکا و چین می پردازد. در این جلسه که بین جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده و ینگ جیه چی دیپلمات پر سابقه چینی به مدت ۵ ساعت در لوکزامبورگ برگزار شد، دو طرف به تلاش برای حل و فصل اختلاف نظرها میان خود پرداختند. این روزنامه در خصوص این دیدار می گوید که چینی ها به طرف آمریکایی گفته اند که از توهم دفاع از تایوان خارج شده و در دیگر موارد نیز شعارهای خود را به عمل تبدیل کنند. گلوبال تایمز همچنین در گزارشی به تمجید از ثبات باراز سهام چین با وجود افت سهام وال استریت در آمریکا می پردازد.

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به بحران آب در ایالت کالیفرنیا می پردازد. این روزنامه می گوید سطح آب آشامیدنی در این ایالت به طرز وحشتناکی پایین آمده و مقامات این ایالت برنامه دارند تا در سال آینده میلادی به جیره بندی گسترده آب در کالیفرنیا بپردازند. لس آنجلس تایمز همچنین در گزارشی به سرمایه گذاری گسترده لس آنجلس در بخش حمل و نقل به خاطر میزبانی المپیک ۲۰۲۸ پرداخته و تاکید می کند این میزبانی و تکمیل پروژه های مربوط به آن برای سالیان دراز منفعت زیادی را به این منطقه خواهد رساند.

تورنتو استار

روزنامه تورنتو استار چاپ کانادا در گزارشی به عذرخواهی رسمی رئیس پلیس شهر تورنتو از مردم می پردازد، و دلیل انجام این کار نیز به دلیل افشای نژادپرستی سیستماتیک پلیس این منطقه صورت می گیرد. این روزنامه همچنین برداشته شدن اجبار واکسینه بودن مسافران پروازهای کانادا را بازتاب داده است، جایی که البته اعلام شده برداشته شدن این اجبار فقط برای سفرهای داخلی در این کشور صورت پذیرفته و همچنان مسافران خروجی و ورودی بین المللی باید واکسینه باشند. تورنتو استار همچنین از نصب به روزرسانی جدید تلسکوپ دانشگاه یورک خبر می دهد و دلیل نصب چنین تلسکوپی در مرکزشهر که نور آن می تواند دید منجمان را محدود کند را مورد سوال قرار می دهد.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی از درخواست اوکراین برای ارسال متوازن سلاح به این کشور در نبرد با روسیه خبر می دهد. یکی از مشاورین ولودومیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین در این زمینه تاکید می کند که کشورهای غربی معمولا به ارسال چند نوع سلاح سبک به این کشور بسنده می کنند، در حالی که اوکراین برای مقابله با روسیه به انواع سلاح های سنگین نیز نیاز دارد. این روزنامه همچنین از اخراج یک پنجم کارمندان شرکت کوین‌بِیس که یکی از بزرگترین صرافی های دیجیتال جهان است خبر می دهد، که به دلیل کاهش چشمگیر ارزش ارزهای دیجیتال مخصوصا بیتکوین در روزهای اخیر صورت می گیرد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.