معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: باید مکانی برای طرح مطالبات قانونی شهروندان در نظر داشته و این موضوع را باید از دادستانی پیگیری کنیم.

باید مکانی برای طرح مطالبات قانونی شهروندان در نظر گرفته شود

به گزارش قدس آنلاین، امیر مرتضوی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: باید مکانی برای جانمایی تجمعات و طرح مطالبات قانونی شهروندان در نظر گرفته شود و همچنین برای برگزاری تجمعات قانونی باید مجوز از سوی فرمانداری صادر شود و باید بین تجمعات هدفمند و قانونی با تجمعات تخریبی و اغتشاش تفکیک قائل شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: تجمع و تحصن چاره کار نیست و باید به دنبال راهکارهای نتیجه بخش بود و مطالبات مردم از دستگاه‌ها و نهادهای خاص باید به صورت مکتوب اعلام تا رسیدگی لازم از طریق سازمان بازرسی و دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه در خراسان رضوی بیان کرد: از اول تیرماه هفته قوه قضائیه آغاز می‌شود که بازدید از پارک علم و فناوری استان و نشست جمعی از قضات با فعالان حوزه صنعت، تولید و فناوری از برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

مرتضوی اظهار کرد: میز خدمت در نماز جمعه این هفته مشهد و خراسان رضوی برپا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: همچنین از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه افتتاح قرارگاه اجتماعی است.

وی در ادامه گفت: معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: سال ٩٩ میزان اشتغال زندانیان این استان فقط ٢٢ درصد بود که این میزان در پایان سال ۱۴۰۰ به ٧۴ درصد رسید.

مرتضوی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و تأمین کالاهای اساسی و ارزاق عمومی، وضعیت نانوایی‌ها و توزیع نهاده‌های دامی ۱۰ جلسه با ۴۳ مصوبه برگزار شد و آسیب‌شناسی لازم صورت گرفت و در سایر حوزه‌ها نیز سال گذشته بدون تشکیل پرونده، ٢٠٠ مورد مشکل رسیدگی و حل و فصل شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور رتبه اول را کسب کردیم و ۶۵٢ جلسه در حوزه صنعت و تولید بدون تشکیل پرونده با ۲ هزار و ۱۱۲ مصوبه تشکیل شد که خروجی آن حل مشکلات ۶۱۰ واحد تولیدی در استان بود و قضات هم ۶۸۱ بازدید از واحدهای تولیدی انجام دادند.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.