مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه رسانه‌ها یکی از شرکای راهبردی کمیته امداد هستند، اظهار کرد: ما نه صرف دولتی هستیم، نه حاکمیتی و نه مردمی می‌توانیم فعالیت داشته باشیم به همین دلیل در دولت‌های مختلف در تخصیص منابع دستخوش تغییرات فراوانی بودیم.

هوشمندسازی کمیته امداد در جهت کمک به مددجویان

رضا سلم‌آبادی با حضور در مؤسسه فرهنگی قدس  و دیدار با علی یعقوبی مدیرعامل این موسسه با اشاره به بحث اعتمادسازی بین خیران و کمیته امداد با بیان اینکه اعتماد المثنی ندارد، عنوان کرد: در حوزه کار خیر و اقتصاد خیر نیازمند بسترسازی فرهنگی هستیم و باید به شکلی کار کنیم که این موضوع در بین مردم لمس شود. با ایجاد روش‌های نوین در کمیته امداد، اعتماد خوبی نسبت به این دستگاه به وجود آمده است که بخش عاطفی آن را مدیون رسانه‌ها هستیم. وی نقش رسانه‌ها را در فرهنگ‌سازی و تقویت روحیه همبستگی حائز اهمیت دانست و افزود: همکاری رسانه‌ها با دستگاه خدمت‌رسانی همچون کمیته امداد موجب سرعت بخشیدن به خدمات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خیز کمیته امداد در سال جاری ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش است، افزود: در سال جاری حدود ۲هزار میلیارد تومان بودجه حوزه اشتغال در نظر گرفته شده است اما لازمه تحقق آن، رسیدن به یک همگرایی واحد بین دستگاه‌های دخیل در موضوع است. به عبارتی شرایطی فراهم شود که دستگاه‌های مختلف در حوزه اشتغال و توانمندسازی مددجویان به وظایف خود به درستی عمل کنند.

پالایش هوشمند
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه در بحث هوشمندسازی واقعی و کمک به مددجویان با راه‌اندازی سامانه جدید درصددیم با وارد کردن کدملی مددجو، اسناد واملاک، بارنامه‌های احتمالی، حساب‌های بانکی و اطلاعات و علائم حیاتی آن‌ها را بدست آوریم، افزود: ما باید با بخش‌های مختلف برای شناسایی شفاف مددجویان ارتباط برقرار کنیم و بتوانیم به برخی بانک‌های اطلاعاتی دسترسی داشته باشیم تا محرومان واقعی سریع‌تر شناسایی شده و خدمات مورد نیاز به آن‌ها ارائه شود. اگر این ارتباط‌ها انجام شود بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: کوچ اطلاعات ما از سامانه قدیم به سامانه جدید در برخی استعلامات انجام شده به طور مثال درحال‌حاضر گرفتن استعلامات دانش‌آموزان برخط از آموزش و پرورش دریافت می‌شود.

سلم آبادی  در ادامه در بحث اشتغال دانش‌بنیان‌ها با اشاره به اینکه در بحث اشتغال‌زایی درخصوص دانش‌بنیان‌ها هیچ محدودیتی نداریم، افزود: برای شناسایی و معرفی طرح‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات، تفاهم‌نامه‌ای با پارک‌علم‌وفناوری داشته‌ایم به گونه‌ای که درصورت تأیید طرح تا ۶۰۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

خبرنگار: مهدی توحیدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.