جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی گفت: اندیشکده کارآفرینی به واسطه تحقق شعار سال تاسیس شد و بسته سیاستی نحوه فعالیت آن در حال تدوین است.

تاسیس اندیشکده کارآفرینی در بسیج اساتید خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا صبوری جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی  اظهار کرد: نامگذاری شعار سال جاری به صورت ویژه به قشر بسیج اساتید ارتباط پیدا می کند چرا که به بحث تولید دانش بنیانی می پردازد.

وی با بیان اینکه ما نیز این شعار را به عنوان یک ماموریت ویژه از مقام معظم رهبری دریافت کرده و برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم، بیان کرد: با روی کارآمدن دولت انقلابی در حال حاضر ارتباط بسیار خوبی بین دانشگاه های استان و پارک علم فناوری و شرکت های دانش بنیان شکل گرفته و قوام بیشتری یافته است.

جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی با بیان اینکه ۳ هزار و۴۰۰ استاد بسیجی در سطح استان سازماندهی شده‌اند، تصریح کرد: اساتید ما این آمادگی را دارند که در راستای تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه هرجا نهادهای اجرایی، صنعتی و غیره دچار مشکلی هستند تخصص خود را در اختیار آنان قرار دهند ضمن اینکه ما در طرح راهیان علم و فناوری بازدید اساتید از مراکز صنعتی و علمی را برای آشنایی بیشتر آنان ترتیب دادیم 

صبوری تاکید کرد: از ظرفیت تمامی کانون ها و دفاتر بسیج اساتید مستقر در دانشگاه‌های استان با اولویت تحقق شعار سال و از ظرفیت هیئت های اندیشه ورز که به بررسی و گفتگو در خصوص شعار سال می‌پردازند، استفاده کرده‌ایم.

وی گفت: در بسیج اساتید ۴ اندیشکده داریم اندیشکده ژئوپلیتیک، اندیشکده جمعیت، اندیشکده سبک زندگی و اندیشکده کارآفرینی که امسال مجوز گرفت و به واسطه تحقق شعار سال با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تاسیس شد.

جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی با اعلام اینکه بسته سیاستی در این اندیشکده در حال تدوین است، ادامه داد: این بسته نوع فعالیت این اندیشکده را مشخص می کند.

صبوری ماموریت اصلی این اندیشکده را ارزش آفرینی و کارآفرینی، تولید ثروت و مباحثی از این دست عنوان کرد و افزود: اساتید خبره در دانشگاه‌های استان، که در جهت تحقق شعار سال درحال ایفای نقش نخبگانی خود هستند، در این اندیشکده فعالیت می کنند.

وی همچنین به بازدیدهای علمی با عنوان ماموریت راهیان علم و فناوری، اشاره کرد و افزود: این بازدیدها  ویژه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها به کارخانجات و مکان های دانش بنیان، صنایع بالادستی و صنایع بنیادی است که اساتید به آنجا مراجعه می‌کنند و از نزدیک با فناوریهای روز که درحال بهره برداری است آشنا می شوند، آنها مانند سفیرانی هستند که مطالب را به دانشجویان منتقل می کنند.

جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی، رسالت این سازمان را گفتمان‌سازی، تولید دانش بنیان، بصیرت افزایی و روشنگری برشمرد.

صبوری افزود: یکی از برنامه های ابلاغی سازمان در دانشگاه‌ها این است که اساتید ،شرکتها، دانشگاه ها و افرادی که در زمینه دانش بنیان ایده های نو دارند، انسجام داشته باشند.

وی همچنین برگزاری کرسی های ترویجی و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها با موضوع تحقق شعار سال را یکی دیگر از فعالیتهای بسیج اساتید برشمرد.

جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی مشاوره انتخاب رشته برای دانش‌آموزان را از جمله اقدامات چند سال اخیر این سازمان اعلام کرد و گفت: چند سالی است که در بسیج اساتید، بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری مشاوره انتخاب رشته در راستای نیاز کشور، توانمندی وعلاقه دانش‌آموزان، توسط اساتید بسیجی بصورت رایگان صورت می‌گیرد.

 صبوری به تربیت مشاوران کسب و کار نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاههای ارزش آفرینی و کارافرینی برای دانشجویان با هم افزایی با دیگر اقشار بسیج را نیز در رسالت کاری این مجموعه داریم.

استفاده از فضای مجازی برای جهاد تبیین

مجتبی بذرافشان مقدم رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی نیز با اشاره به برنامه های کلی این سازمان اظهار کرد: از سال گذشته در فضای مجازی گروهی را برای جهاد تبیین و بصیرت افزایی اساتید دانشگاه‌های استان تشکیل دادیم.

وی افزود: برنامه‌هایی با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها داریم و جلسات مستمر و مشترک با بسیج دانشجویی و مسئولان نهاد در خصوص مسائل فرهنگی و دغدغه‌های فرهنگی که در دانشگاه ها وجود دارد، این موارد به صورت مشترک پیگیری می شود.

بذرافشان مقدم بیان کرد: به دلیل اینکه سال تحصیلی آینده حضوری خواهد بود جلسه‌ای با هماهنگی و همراهی معاونین فرهنگی دانشگاه ها در خصوص فضای دانشجویی و فضای اساتید برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه های دیگری نیز در همین راستا در سال جدید در حال برنامه‌ریزی داریم، ادامه داد: در دو سالی که درگیر ویروس کرونا بودیم جلسات ما در فضای مجازی بوده که گاه از استان های مجاور نیز در این برنامه ها حضور داشتند، این جلسات مستمر در خصوص مباحث تبیین، بصیرت افزایی و موارد مشابه بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.