رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: شهروندان برای حفظ شرایط کنونی کرونا باید همچنان در فضاهای بسته از ماسک استفاده کنند .

در محیط بسته ماسک بزنید/احتمال سالانه شدن واکسیناسیون کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان  با بیان اینکه در حال حاضر مشهد در شرایط مطلوبی از لحاظ بیماری کرونا قرار گرفته و وضعیت رنگ‌بندی آن همچنان آبی است، اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته روزهای زیادی را بدون فوت ناشی از کرونا در استان گذرانده‌ایم اما این‌ها به معنای حذف ویروس کرونا نیست و تنها توانسته‌ایم این ویروس را کنترل کنیم.

وی افزود: از مسافران و زائران خواهشمندیم در محیط‌های بسته حتما ماسک داشته باشند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت:در پروازهای خارجی ورودی به فرودگاه مشهد تب‌سنجی صورت می‌گیرد و فقط از مسافرانی که علائم تب دارند و مشکوک به ابتلا به کرونا هستند، تست PCR گرفته می‌شود.

پهلوان اضافه کرد: در حال حاضر شرایط واکسیناسیون مانند گذشته است و تغییری در آمار صورت نگرفته است؛ لذا ستاد ملی کرونا قصد دارد به سمت واکسیناسیون سالانه پیش برود. واکسیناسیون سالانه به صورت یادآور برای کل جامعه است که برنامه‌ریزهای آن در حال انجام بوده اما هنوز دستورالعمل‌های آن ابلاغ نشده است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد اضافه کرد: طی یک روز گذشته ۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۳۳ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.  

وی بیان کرد: در حال‌ حاضر ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶۷ نفر از این بیماران در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. همچنین در بخش مراقب‌های ویژه در استان ۲۲ بیمار بستری هستند که ۱۴ بیمار آن متعلق به دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.