فرماندار شهرستان چناران گفت: فقر و عدم اشتغال عامل اصلی گرایش به مواد مخدر است.

 فقر و بیکاری عامل اصلی گرایش  جوانان به مواد مخدر

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین، مه آبادی فرماندار شهرستان چناران در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر، گفت: برنامه های خوبی در سطح شهرستان چناران به مناسبت پنجم تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جلسات اخیر با شورای فرعی پیش بینی شده است که طی هفته آینده اجرایی خواهند شد.
وی افزود: این برنامه ها شامل برگزاری مسابقات ورزشی‐فرهنگی تا برگزاری نمایشگاه های حوزه مبارزه با مواد مخدر و شناساندن مواد مخدد صنعتی جدید به افراد به ویژه والدینی که فرزندان آنها به سن و سالی رسیده اند که باید بیشتر تحت نظر و کنترل باشند.
همچنین با توجه به اعتماد برخی به ترویج مواد مخدر با اجرای نمایشگاه، ادامه داد: در کنار این نمایشگاه ها، کارگاه های آموزشی نیز برگزار می‌شود.
مه آبادی در مورد آمار اعتیاد در شهرستان چناران بیان کرد: این آمار نشئت گرفته از مسائلی همچون، مسائل فرهنگی، عدم اشتغال به کار، فقر و ضایعات فروشی می باشد که در زمینه مسائل فرهنگی سعی بر ارتقا مسائل دینی است.
با توجه به اینکه فقر و عدم اشتغال عامل اصلی گرایش به مواد مخدر است، اظهار کرد: در مورد اوقات فراغت، اشتغال و گرایش جوانان به ورزش، برنامه هایی تدارک دیده شده است که یکی از آنها المپیاد ورزشی می‌باشد؛ در زمینه اشتغال نیز واحد های صنعتی در شهرک صنعتی افراد رها شده از بند اعتیاد را می‌پذیرند و نیز کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای جهت کسب مهارت و اشتغال کار از اردیبهشت ماه آغاز شده است.
فرماندار چناران ضایعات فروشی ها را عامل دیگر گرایش به مواد مخدر خواند: طی جلسه ای که برای مدیریت پسماند داشتیم، خود شهرداری واقف شد که باید زمین هایی را با مدیریت شهرداری مستقر کنند و ضایعات فروشی های مجاز به آنجا منتقل شوند.
در پایان مه آبادی، فرماندار شهرستان چناران تصریح کرد: در مورد معتادین متجاهر نیز حدود ۳۰ معتاد متجاهر خانم از سطح شهرستان جمع آوری و به کمپ ماده ۱۶ مشهد منتقل شدند و همچنین معتادین متجاهر مرد نیز بر اساس ظرفیتی که داریم و ارتباط و تعامل خوب بین شورای فرعی با شورای استانی مبارزه با مواد مخدر، این قول داده شده که تمامی معتادین متجاهر جمع آوری شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.