رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان درخصوص طراحی صفحات فیشینگ با ترفند خالی کردن حساب افراد به بهانه کمک به افراد بی‌بضاعت هشدار داد.

هشدار پلیس فتا درباره سوء‌استفاده از عواطف مردم در عید قربان

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی اظهار داشت: کلاهبرداران با سوءاستفاده از نیات خیرخواهانه و خداپسندانه هموطنان و با تحریک احساسات آنان، انتشار تصاویری از افردا بی‌بضاعت و بیماران نیازمند به دنبال کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی هستند.

وی افزود: مجرمان سایبری در این روش از کلاهبرداری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی، افراد را به درگاه‌های بانکی فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها و در نهایت حساب بانکی افراد را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی بیان کرد: در روش‌ دیگر افراد سودجو با سوءاستفاده از نام موسسات و سازمان‌های خیریه معتبر و از طریق فضای مجازی اقدام به فعالیت کرده و از کاربران فضای مجازی درخواست کمک‌های مالی برای کمک به نیازمندان می‌کنند سپس پول‌ها را به حساب خود واریز و از این طریق مبالغ هنگفتی را به جیب می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه مجرمان سایبری از هر مناسبتی سوء‌استفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، به شهروندان توصیه کرد: در مناسبت‌های مختلف اعم از عید فطر و عید قربان برای پرداخت کمک‌های نقدی خود به افراد نیازمند از واریز مبالغ به حساب‌های نامعتبر و شخصی خودداری کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: شهروندان برای واریز نذورات و کمک‌های خیرخواهانه خود از اصالت و صحت موسسه خیریه مطمئن شوند و از واریز مبالغ به حساب‌های نامعتبر و شخصی و از طریق شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

وی گفت: شهروندان و کاربران فضای مجازی حتما برای کمک‌های خیرخواهانه خود از طریق موسسات شناخته شده کشور که توسط رسانه‌ ملی معرفی می‌شوند، اقدام کنند.

سرهنگ الوانی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.