مسئول فرودگاه جده در حج تمتع ۱۴۰۱ جزییات انتقال، اتمام و بازگشت زائران ایرانی از فرودگاه جده را اعلام کرد.

آخرین حجاج ایرانی کِی به فرودگاه جده می‌رسند؟ تاریخ پروازهای بازگشت حجاج چه زمانی است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ حمید رضا آذرپی با بیان اینکه پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده و فرودگاه مدینه منوره انجام می‌گیرد، گفت: پرواز حجاج کشورمان از روز ۲۲ خرداد ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مسئول فرودگاه جده در حج تمتع ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: نخستین پرواز اعزام حاجیان به فرودگاه مدینه صورت گرفت و آخرین پرواز انتقال حجاج ایرانی نیز، بامداد سیزدهم تیرماه در فرودگاه جده می‌نشیند.

وی تصریح کرد: زائرانی که در زمان انتقال به عربستان از طریق فرودگاه مدینه وارد شده‌اند باید از فرودگاه جده به کشور بازگردند و زائرانی که از فرودگاه جده به عربستان رسیده‌اند هم باید از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازگردند یعنی بخشی از زائران ما مدینه قبل و بخشی مدینه بعد هستند.

بازگشت حجاج از ۲۴ تیر تا ۷ مرداد

به گفته وی، کار نقل و انتقال حجاج کشورمان در بازه زمانی ۱۳ لغایت ۲۳ تیرماه انجام نمی‌گیرد و حجاج کشورمان در کنار سایر مسلمانان جهان اعمال عبادی خود را در ایام تشریق انجام می‌دهند.

آذرپی در خصوص پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه جده گفت: پروازهای بازگشت حجاج هم از ۲۴ تیرماه مصادف با پانزدهم ذی الحجه از فرودگاه جده از سرگیری می‌شود؛ پروازهای بازگشت تا ۲۹ ذی الحجه مصادف با ۷ مرداد ماه ادامه می یابد.
مسئول فرودگاه جده در حج تمتع ۱۴۰۱ ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران در امور اجرایی، برای زائران کشورمان آرزوی سفری توام با سلامت کرد.

به گزارش ایرنا  بر اساس اطلاعیه روز سه شنبه (۷ تیرماه )ستاد مکه، با ورود این تعداد زائر که با ۱۳۲ پرواز به مقصد فرودگاههای جده و مدینه انجام شده است بیش از ۸۲ درصد از ۳۹۶۰۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۱ وارد سرزمین وحی می شوند.

بر اساس این گزارش، تعداد زائرانی که تا پایان امروز پس از ورود به  فرودگاه جده و محرم شدن در میقات جحفه، راهی مکه مکرمه می شوند به ۱۱ هزار و ۱۷۳نفر در قالب ۹۶ کاروان می رسد.

همچنین ۱۰۵ کاروان با ظرفیت ۱۳هزار و۵۰۳ زائر از مدینه منوره به سمت مکه مکرمه حرکت کرده و پس از احرام بستن درمسجد شجره‌ برای انجام عمره تمتع وارد مکه می شوند.

تاکنون در مجموع ۱۹۰۰۵نفر در قالب ۸۲ پرواز وارد مدینه النبی شدند که از این تعداد امشب ۵۴۹۵ زائر میهمان شهر پیامبر رحمت خواهند بود.

تعداد  زائرین ورودی به مدینه تا پایان امروز ۱۲۱۹ زائر درقالب ۱۰ کاروان اعلام شده است.

این گزارش می افزاید که تعداد کل پروازهای انجام شده به فرودگاه جده (زائران مدینه بعد) از ابتدای آغاز عملیات حج تا پایان امروز به عدد ۵۰ می رسد که  ۱۱ هزار و ۷۰۳ زائر را به عربستان منتقل کرده اند.

دراین اطلاعیه آمده است که تعداد زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام تا پایان امشب به ۲۴۶۸۳ نفر در قالب ۲۰۱ کاروان خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.