فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان در شناسایی تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی رتبه ششم کشور را دارد و طی سه ماه گذشته امسال تعداد ۹۴۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان شناسایی شده است.

رتبه ششم خراسان رضوی در شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی

به گزارش قدس انلاینف سرهنگ حمیدرضا ضیایی افزود:برای ۶۵ مورد از این شمار تا کنون بر اساس اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها قلع و قمع بنا انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد تغییر کاربری‌های غیرمجاز طی سال گذشته سه هزار و ۹۲۰ مورد بوده که برای این تعداد هزار و ۷۹۷ پرونده قضایی تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از مجموع تخلفات شناسایی شده در این بخش طی سال گذشته ۶۹۵ مورد با اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ ، قلع و قمع شد.

ضیایی افزود: برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای آموزش همگانی، نصب بنر در ورودی شهرستانها و مناطق مستعد، استفاده از منابع رسانه ای برای اطلاع رسانی به عموم از جمله اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

وی اضافه کرد: از یجمله شهرستان‌های مستعد تغییرکاربری در خراسان رضوی می‌توان به شهرستانهای بینالود، چناران، گلبهار، مشهد، تربت جام، نیشابور و کاشمر اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.