مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: بخش دریایی پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بوشهر به منظور پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر تا پایان مرداد امسال به بهره برداری می‌رسد.

تماشاگران از «بندر بوشهر» به قطر سفر می‌کنند

یبه گزارش قدس آنلاین، محمد شکیبی نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اظهار کرد: برخی از فعالان اقتصادی قصد دارند کشتی‌های خارجی را به‌طور چارتر اجاره کنند تا در طول جام جهانی فعالیت کرده و در خط کشتیرانی بوشهر-دوحه اقدام به فعالیت و جابه‌جایی مسافر کنند.

وی گفت: شناورهای رو-رو پسنجر از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند و در حال آماده کردن مقدمات برای تردد یک شناور رو-رو پسنجر در طول دوران برگزاری جام جهانی فوتبال در مسیر بوشهر- قطر هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر ادامه داد: استفاده از اسکله LNG و هتل ۵ ستاره نخل به عنوان ظرفیت موجود در بندر کنگان نیز یکی از گزینه‌های پیش‌رو و در دست بررسی است تا شاهد جابه‌جایی مسافران از آن طریق به بندر دوحه باشیم.

شکیبی نسب تصریح کرد: تنها مساله در مورد جابه‌جایی مواد غذایی از طریق شناورهای سنتی مربوط به قرنطینه نباتی و استاندارد است و با لحاظ این موارد مشکلی وجود نخواهد داشت و در حال حاضر بندر الرویس آماده پذیرش بوده و فقط بحث قرنطینه و استاندارد مطرح است.

وی عنوان کرد: به منظور فعالیت هرچه بهتر در راستای پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، زیرساخت‌های دریایی مناسب را در بندر بوشهر تامین می‌کنیم و در حوزه شناورها علاقمند به فعالیت حداکثری بخش خصوصی هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان مهر ماه سال جاری اولین سفر دریایی از بوشهر به دوحه انجام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با تاکید بر اینکه چه در بخش جابه‌جایی مسافر از طریق شناورهای کروز، چه در بخش جابه‌جایی مسافر و بار از طریق شناورهای رو-رو پسنجر و چه جابه‌جایی کالا از طریق شناورهای سنتی شاهد بهترین پشتیبانی از جام جهانی فوتبال در قطر خواهیم بود، اظهار کرد: سعی خواهیم کرد بهترین همکاری را با کشور دوست و همسایه خود یعنی قطر داشته باشیم و در عین حال به بهترین شکل ممکن از فرصت اقتصادی برای کشور استفاده کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.