۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 807424

نمایشگاه «شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران» در مراسمی با حضور شهردار تهران و برخی سفرا کار خود را در بوستان گفتگو آغاز کرد.

آغاز به کار نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده

به گزارش قدس آنلاین، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران» با بیان اینکه تهران به تعداد اهالی و شهروندان دلسوزش، شهردار دارد، گفت: پایتخت ایران توسط شهرداری تهران و به همراه همه شهروندانش اداره می‌شود، نگاه واقعی و عمیق به مردم سالاری دینی به ما می‌گوید اداره شهر با و برای مردم سنگ بنای تعالی شهر است.

عبدالمطهر محمدخانی با بیان اینکه با همین رویکرد تهران باید شهر تلاش و سرزندگی باشد و در ابتدای قرن جدید به سمت چشم انداز  کلیدی خود یعنی «کلانشهر الگوی جهان اسلام» حرکت کند، گفت: این مهم در کنار عزم شبانه روزی مدیریت شهری بدون تعامل سازنده و دیپلماسی شهری هدفمند، امکان پذیر نخواهد بود.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: مدیریت شهری در دوره جدید به دنبال انتقال دانش، فناوری‌های نوین، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین تعامل فرهنگی و هویتی به سایر شهرها است.

به گفته وی، بر همین اساس در این رویداد بزرگ میزبان ۱۵ شهر و پنج سازمان بین المللی بزرگ هستیم همچنین حضور پررنگ کلانشهرهای ایران و مجمع کلانشهرها بر هم‌افزایی داخلی و حرکت یکپارچه مدیران شهرها کمک خواهد کرد.

محمد خانی با بیان اینکه از طرفی دیگر در سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرینی، ضلع مکمل این نمایشگاه حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی است، گفت: در این میان، پنل‌های تخصصی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی در مجموعه شهرداری تهران در بخش جنبی درحال برگزاری است.

وی تاکید کرد: یک شش ضلعی شامل مردم و نخبگان، مدیریت شهری پایتخت، کلانشهرهای ایران، شهرهای خواهرخوانده، شرکت‌های دانش بنیان و اصحاب رسانه در این نمایشگاه ساماندهی داده شده که با مشارکت هر شش ضلع، توسعه شهری امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.