قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیتسمن چاپ انگلیس در تازه ترین شماره خود در گزارشی، معضلات و بحران های این روزهای آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این نشریه با طراحی روی جلد خود که مجسمه آزادی را به دو قسمت که هر طرف توسط گروهی مشغول کشیده شدن نشان می دهد، و با انتخاب تیتر «تاریکی آمریکایی» معتقد است از هم پاشیدگی ایالات متحده برای تمامی جهان غرب نگران کننده است.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر وضعیت تقابل دو کشور روسیه و آلمان در بحران های اخیر را مورد بررسی قرار داده است. این نشریه با طراحی نماد دولت فدرال آلمان یعنی عقاب که در حال یخ زدن است و با انتخاب تیتر «جنگ سرد» جنگ میان این دو کشور را از آن جهت به معنای واقعی کلمه جنگ سرد می خواند که روسیه به خاطر حمایت آلمان از اوکراین، از صادر کردن حامل های انرژی مخصوصا گاز به این کشور خودداری می کند. اسپکتیتر معتقد است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آلمان را به عنوان گروگان خود در بحران اخیر گرفته است.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود با نگاه به جنگ روسیه با اوکراین که به سمت جنگی طولانی پیش می رود، شرایط پیروزی در چنین جنگ هایی را مورد بررسی قرار می دهد. این مجله با طراحی روی جلد خود که صفحه شطرنی طویل با قرار گرفتن چیزهایی مثل موشک و نفت به جای مهره های اصلی شطرنج را نشان می دهد و با انتخاب تیتر «چگونه می توان جنگی طولانی را پیروز شد» شرایط دو طرف یعنی روسیه و غرب را در پیشبرد برنامه ها و استراتژی های خود برای پیروزی در این جنگ را زیر ذره بین برده است.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، به لغو قانون سقط جنین در آمریکا توسط دیوان عالی قضایی این کشور و تبعات بعد از آن پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «پایان قانون» و طراحی جلدی که در آن اعضای دیوان عالی قضایی ایالات متحده را در حال شادی بعد از انفجاری عظیم نشان می دهد، معتقد است پایان دادن به قانون سقط جنین توسط محافظه کاران آمریکایی، باعث تغییر جهت شدید آمریکا به سمت راست گرایی افراطی شده است. ویک همچنین در مقاله ای معتقد است اسرائیل از لحاظ سیاسی به سمت آشوب پیش می رود.

نشنال جئوگرافیک

ماهنامه نشنال جئوگرافیک به تلاش گسترده بومیان آمریکایی برای به دست آوردن حق و حقوق از دست رفته و همینطور اراضی گسترده ای که در طول چندین دهه گذشته از آن ها گرفته شده است می پردازد. در این پرونده بلند بالا، نشنال جئوگرافیک به سراغ چهره های برجسته بومیان آمریکایی که به همان سرخپوست ها معروف هستند رفته، افرادی که با وجود تلاش برای حفظ هویت خود پیشرفت های زیادی در حوزه های کاری و اجتماعی به دست آورده اند و این دستاوردهای خود در شاخه های مختلف را به صورت متحد با یکدیگر برای بازیابی حقوق و همینطور املاک و اراضی از دست رفته خود به کار گذاشته اند.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان پرونده اصلی تازه ترین شماره خود را به بالا رفتن شدید قیمت ها و رشد کم سابقه تورم در این کشور اختصاص داده است. این نشریه با انتخاب تیتر «تورم ثروت سوز» معتقد است اصلی ترین نگرانی در تورم و گرانی های اخیر در آلمان طبقه متوسط این کشور هستند و این سوال را مطرح می کند اگر با ادامه شرایط کنونی مردم این طبقه، پول های خود را تمام شده ببینند چه ضربات اقتصادی و اجتماعی برای کل کشور آلمان خواهد داشت؟ اشپیگل همچنین سیستم توزیع پول در شرایط کنونی در آلمان را نیز بیمار لقب می دهد.

وایِرد

ماهنامه وایرد در مصاحبه ای اختصاصی به سراغ یکی از چهره های مطرح سینمای این روزهای جهان رفته است. «تایکا وایتیتی» فیلم نامه نویس و بازیگر اهل کشور نیوزیلند که جوایز معتبر اسکار، گِرَمی و بفتا را در کارنامه دارد، این روزها به حدی خود را مطرح کرده که نشریه تایم او را به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۲ لقب داده است. نشریه وایرد معتقد است او بدون اینکه از حالت عجیب و غریب همیشگی خود خارج شود به محبوب سینما بدل گشته و وایتیتی در مصاحبه اختصاصی با این مجله به همگان توصیه می کند «هیچگاه بزرگ نشوند».

لِکسپِرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود، به دغدغه ای متفاوت و در عین حال جالب توجه در این کشور پرداخته است. این نشریه در پرونده خود می گوید دانش آموزان فرانسوی از لحاظ عملکرد در رشته ریاضی، در بین کشورهای اتحادیه اروپا و همینطور کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، در پایین ترین رده قرار گرفته اند و این امری خطرناک برای کشور فرانسه محسوب می شود. این نشریه معتقد است کشوری که ریاضیات در آن رو به افول می باشد، کشوری است که به راحتی قدرت خود را از دست می دهد.

آل اِبوت هیستوری

مجله آل ابوت هیستوری در تازه ترین شماره خود در پرونده ای اوج گیری امپراطوری عثمانی را مورد بررسی قرار داده است. این نشریه با بررسی شکل به قدرت رسیدن سلاطین این امپراطوری، تبدیل شدن عثمانی ها به قدرتی که نیروهای بزرگ حاکم در اروپا را به چالش کشیده بودند را زیر ذره بین برده است. این مجله همچنین تاریخچه علم کالبد شناسی را مورد واکاوی قرار داده و نگاهی به تلاش های صورت گرفته توسط انسان برای پیدا کردن جزیره افسانه ای و مرموز آتلانتیس در زیر اقیانوس ها انداخته است.

وِرتشَفت

هفته نامه ورتشفت چاپ آلمان به نگرانی های آلمان از حیث اتکا به گاز روسیه پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «ترس گازی آلمان» تاکید می کند که این کشور از همان زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین می دانست که دیر یا زود صادرات نفت و گاز روسیه به آلمان پایان می پذیرد. این مجله می گوید احتمالا صادرات گاز روسیه به آلمان در مدت چند هفته آینده به صورت کامل به صفر خواهد رسید و به همین دلیل شرکت ها و کارخانجات خرد و اندازه متوسط آلمانی بیم آن دارند که در زمستان آینده بدون این گاز، وارد بحرانی جدی شوند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.