مراسم نکوداشت وحید اسلامی روزنامه‌نگار، منتقد و کارگردان فقید سینما با حضور مدیران سینمایی، سینماگران و اهالی رسانه در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

وحید اسلامی نتوانست بی‌رحمی سینما را تحمل کند/ اگر خبرنگاری را ادامه داده بود، شاید اکنون در کنار ما بود!

به گزارش قدس آنلاین، اجرای مراسم نکوداشت زنده‌یاد اسلامی را که رضا آژ از کارمندان با سابقه و قدیمی بنیاد سینمایی فارابی و دوست و همکار وی بر عهده داشت با قرائت قرآن و مرثیه‌خوانی اهل‌بیت توسط سید علی الفت آغاز شد و در ادامه دوستان این هنرمند و روزنامه‌نگار فقید هر کدام برای لحظاتی روی سن ‌آمدند و از او و خاطراتش صحبت کردند. 

 وحید اگر خبرنگاری را ادامه داده بود، شاید اکنون در کنار ما بود

بی‌رحمی سینما زخمی به «وحید» زد که او نتوانست تحمل کند

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و از مدیران سابق بنیاد سینمایی فارابی که اسلامی یکی از خبرنگاران او در بخش روابط عمومی بوده است، ضمن ابراز ناراحتی از درگذشت این منتقد و نویسنده به بی‌رحمی روزگار نسبت به او اشاره کرد و گفت: بی‌رحمی سینما و بی‌رحمی آدم‌هایی که در سینما بودند، زخمی به وحید زد که او نتوانست تحمل کند و همین زخم باعث مرگ او شد. در دوران حضورم در بنیاد سینمایی فارابی شاهد بودم که دوستان او در این بنیاد تا چه حد وحید را دوست داشتند و رفیق او بودند. وحید یکی از اعضای خانواده فارابی بود.‌ ای کاش همیشه در همین بنیاد می‌ماند و خبرنگار باقی می ماند. 

حبیب ایل‌بیگی ادامه داد: رفتارهایی که در آن سال از جشنواره فیلم فجر که اولین فیلم به کارگردانی وحید اسلامی به نمایش درآمد با او صورت گرفت، باعث حال بدش شد. او پس از اینکه سینما را رها کرد به دیار خود بازگشت و همچون ماهی که از دریا به برکه بازگردد، پریشان بود و بالاخره این پریشانی او را با خود برد و ترک دنیا کرد. 

وی با اشاره به دوران خوب خبرنگاری اسلامی اظهار داشت: او  اگر خبرنگاری را ادامه داده بود، شاید اکنون در کنار ما بود. متاسفانه حوزه سینما از دور فریبنده است، اما برای خیلی‌ها آن اتفاقی که باید، نمی‌افتد. من به عنوان یکی از دوستان وحید برای او از خداوند متعال آرزوی آمرزش و طلب بخشش دارم. او روح بزرگی داشت اما حتی در شهر خودش هم به او کم لطفی شد. 

ایل بیگی ادامه داد: خانواده رکن اصلی برای التیام زخم‌هاست و این دوری از خانواده لطمه زیادی به او زد. از دست دادن یک دوست خوب و همکاری که بی‌ غل و غش بود، سخت است. از خداوند برای خانواده وحید اسلامی طلب صبر می‌کنم و امیدوارم که روح وحید از ما راضی باشد. می‌دانم که همه ما گرفتاریم، اما به خودم و شما دوستان توصیه می کنم که اگر وحید دیگری کنارمان هست حواسمان به او باشد. نگذاریم دوستانمان در تنهایی و غربت جان بدهند. هوای یکدیگر را بیشتر داشته باشیم. 

 از غریبانه رفتن وحید درس بگیریم تا با یکدیگر مهربان‌تر باشیم

بی‌رحمی سینما زخمی به «وحید» زد که او نتوانست تحمل کند

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکار زنده یاد اسلامی در خبرگزاری ایرنا نیز در این مراسم گفت: به عنوان فردی که در خبرگزاری ایرنا و حدود دو سال با وحید اسلامی همکار بودم، می‌گویم که همه فکر و ذکر وحید سینما بود. او در دوران خبرنگاری شاد و سرخوش بود و با اینکه درآمد کمی داشت اما همیشه خوشحال و شاد بود. باید بگویم که در سال‌های گذشته به یک‌باره وحید را گم کردم و وقتی عکس و اعلامیه ترحیم او را دیدم عذاب وجدان گرفتم. من هم چون آقای ایل‌بیگی باید بگویم که بیشتر با هم مهربان باشیم و یکدیگر را علنی نقد نکنیم.

 ایمان شمسایی افزود: ما در مطبوعات و سینما نیاز داریم که با هم مهربان باشیم. امیدوارم که از غریبانه رفتن وحید درس بگیریم و با یکدیگر مهربان‌تر باشیم. 

روح و روان وحید اسلامی پس از رفتارهای فیلم اولش به هم ریخت

بی‌رحمی سینما زخمی به «وحید» زد که او نتوانست تحمل کند

نویسنده و منتقد سینما و اولین سردبیر وحید اسلامی در مطبوعات سینمایی در ادامه مراسم با ذکر خاطره‌ای از نحوه آشنایی خود با این مرحوم عنوان کرد: وحید اسلامی یک خبرنگار پرتلاش و باسواد بود. او در زمان کوتاهی به سطح بالای مطبوعات رسید و دبیر تحریریه مجله «فیلم و سینما» شد. تمام مشکلات وحید بعد از ساخت فیلم سینمایی‌اش آغاز شد. 

علی علایی تأکید کرد: فیلم سینمایی «دزدان خیابان جردن» در اوایل دهه نود با هزینه ساخت حدود ۲۰۰ میلیون تومان فروش میلیاردی داشت و یکی از پر فروش ترین فیلم آن سال در اکران بود، اما همکاران وحید در این فیلم به عهد خود وفا نکردند و فقط ۳میلیون تومان دستمزد فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی از آن فروش میلیاردی به او دادند. روح و روان وحید پس از اینکه احساس کرد حقش خورده شده بهم ریخت و دیگر هرگز نتوانست به روزهای خوش خود بازگردد. 

 سینما به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن با وحید اسلامی رفتار کرد

بی‌رحمی سینما زخمی به «وحید» زد که او نتوانست تحمل کند

 ناصر سهرابی همکار و از دوستان نزدیک مرحوم اسلامی نیز با ابراز تاسف از این ضایعه و اشاره به آرزوهای دور و دراز وحید که اجل مهلت رسیدن به او را نداد، گفت: سینما خیلی بی رحم  است. همه می‌دانیم بعد از فیلم اول چه اتفاقی برای او افتاد و سینما به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن با وحید رفتار کرد.

براساس این گزارش، سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کامران ملکی مشاور امور اصناف سازمان سینمایی، رائد فریدزاده معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، احسان هوشیارگر، مسعود نجفی، مجید قادری، علی علایی، علی افشار، علی زادمهر، سپیده حیدرآبادی، سعید هاشمی، الهام حسامی، ناصر سهرابی، نادر طریقت، صالح دلدم، مرجان افشین منش و جمعی از همکاران بنیاد سینمایی فارابی از حاضران در مراسم یادبود زنده یاد وحید اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.