سخنگوی کرملین اعلام کرد موضوع پهپاد در دستور کار سفر رئیس جمهور روسیه به تهران و دیدارش با همتای ایرانی قرار ندارد و در این رابطه گفتگویی صورت نخواهد گرفت.

پوتین و رئیسی درباره مسئله پهپادها گفتگویی نخواهند داشت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ریانووستی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مورد خرید پهپاد از تهران با رئیس جمهور ایران گفتگو نخواهد کرد.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا موضوع پهپادها در سفر پوتین به تهران مورد بحث قرار خواهد گرفت یا خیر، به یک پاسخ تک کلمه‌ای بسنده کرد و گفت: نه.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کرملین از مسئله عرضه هواپیماهای بدون سرنشین از ایران اطلاعی دارد یا خیر، گفت: ما هیچ نظری در این مورد نداریم.

پیشتر و در این رابطه «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده بود که آمریکا اطلاعاتی مبنی بر آماده سازی ایران برای ارسال پهپاد به روسیه جهت استفاده آنها در اوکراین در اختیار دارد.

وی در ادامه ادعای خود افزوده بود که ایران در حال آماده سازی برای آموزش استفاده از این پهپادها به روس‌ها است و مشخص نیست هم اکنون این پهپادها را در اختیار روسیه قرار داده است یا خیر.

همچنین «استفانو سانینو» دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه اعلام کرد که از انتقال احتمالی هواپیماهای بدون سرنشین توسط ایران به روسیه نگران است و معتقد است که این یک تحول خطرناک خواهد بود.

همزمان سخنگوی وزارت خارجه ایران با رد ادعاهای مذکور اعلام کرده است این مسئله سیاست دولت آمریکا در ایجاد بحران‌های جدید و جلب توجه کردن در این باره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.