معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: تاکنون ۲۵۰ ساختمان ناایمن در کشور با اعلام فراخوانی پیرامون معرفی اینگونه ساختمان ها توسط مردم گزارش شده است که در این زمینه دستورات لازم به دستگاههای مختلف صادر شده است.

۲۵۰ ساختمان ناایمن توسط مردم به دادستانی گزارش شد

به گزارش قدس آنلاین، غلامعباس ترکی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست تخصصی مدیران بحران کلانشهرهای کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: ناایمنی ساختمان‌ها یک موضوع فرا دستگاهی و بین بخشی است که برای حل مساله نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: وزارت کشور به عنوان راهبر اجرایی باید دستگاه‌های مختلف را در این زمینه هماهنگ کند.

ترکی خاطر نشان کرد: به تازگی وزیر کشور دستورالعملی را برای ایجاد هماهنگی بین دستگاهها و انجام تکالیف قانونی در زمینه ساختمانهای نا ایمن با تقاضای دادستان کشور از وزارت راه و شهرسازی و کشور ابلاغ کرده است که تکالیف دستگاه‌های مختلف در آن مشخص شده است.

وی افزود: موضوع ناایمنی باید در کارگروه متشکل از وزارت راه و شهرسازی، نظام مهندسی، مدیریت بحران و شهرداری‌ها مطرح و ساختمانها پایش شود و از سوی دیگر موارد ناایمن مشخص و پیشنهادات برای رفع مخاطرات آنها ارائه گردد.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: اگر برای ایمن سازی ساختمانها نیاز به دستور قضایی باشد، دادستان‌ها دستورات قضایی را صادر خواهند کرد.

وی در خصوص اعلام اسامی ساختمانهای ناایمن توسط دستگاه‌های مرتبط نیز گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص ساختمانهای ناایمن حق عمومی است و باید گزارش شود، ناایمنی ابتدا باید تعریف شود و اگر فقط مشکل مربوط به سیستم اطفای حریق باشد و ساختمان مربوطه نسبت به رفع آن اقدام کرده است، این ساختمان ناایمن نیست.

معاون دادستان کشور ادامه داد: اگر در کارگروه مربوطه ساختمانی از همه ابعاد ناایمن تشخیص داده شود، هیچ منعی برای اطلاع رسانی و معرفی آن وجود ندارد.

ترکی افزود: در تهران ساختمانهای ناایمن مطرح توسط سازمان آتش‌نشانی شناسایی و مقرر شد در کارگروه مربوطه متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، نظام مهندسی و مدیریت بحران، ناایمن‌ بودن ساختمان در همه ابعاد ارزیابی و گزارش شود تا بر اساس آن تصمیمات قضایی اتخاذ شود.

وی گفت: تاکنون گزارشی در خصوص ساختمانهای ناایمن در کشور به دادستانی ارائه نشده و پیش بینی‌ می‌شود تا یکی دو ماه آینده وضعیت این ساختمانها اعلام شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.