مصطفی بوعذار نویسنده و کارگردانی تئاتر با اشاره به اینکه خط کشی تئاتر شهرستان و پایتخت باید برداشته شود از لزوم تقویت جریان هنر انقلابی گفت.

مدیران نالایق آفتی بدتر از کرونا هستند/اتفاق نویدبخش در تئاتر شهرستان

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی بوعذار نویسنده و کارگردان تئاتر خوزستانی درباره تغییراتی که در بدنه تئاتر کشور رخ داده است گفت: با وجود تغییرات مثبتی که در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داده است، باید فرصت ارزیابی عملکرد مدیران را هم بدهیم. نگاه مسئولان و مدیران کشور به تئاتر باید عوض شود هر چند که برای اظهارنظر در زمینه عملکرد معاونت هنری فعلی کمی زود به نظر می‌رسد اما تلاش‌های بی وقفه مدیرکل هنرهای نمایشی برای جبران عقب ماندگی‌ها و ساماندهی جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر کشور قابل تقدیر است.

دبیر همایش ملی تئاتر خیابانی «راهیان نور» ادامه داد: سال‌ها بود که برخی رانت‌خواران بر تئاتر کشور چنبره زده بودند و اجازه حضور افراد دیگر را نمی‌دادند. آفت بدتر از کرونا مدیران نالایقی بودند که برای تئاتر کشور در پشت درب‌های بسته تصمیم می‌گرفتند و پاسخگوی عموم هنرمندان نبودند.

بوعذار افزود: به نظر می‌رسد مجموعه معاونت هنری وزارت ارشاد و اداره کل هنرهای نمایشی باید از بانیان وضع موجود فاصله بگیرند و چشم‌انداز روشنی برای تئاتر کشور ترسیم و تدوین کنند تا بتوانند مشارکت همه هنرمندان با هر گرایش و سلیقه را در مسیر رشد و ارتقای تئاتر کشور داشته باشند.

طراح و دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی یادآور شد: در این میان نباید از جریان‌های مافیایی گذشته که امروز در قالب و پوششی دیگر ظاهر شدند، غافل شد و برای برون رفت از مشکلات تئاتر از نظرات افراد صاحب نظر و با دانش در تئاتر کشور در قالب هم اندیشی بهره برد.

وی با اشاره به حضور کاظم نظری به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی تاکید کرد: با حضور مدیرکل جدید هنرهای نمایشی بارقه‌های امید در دل هنرمندان شهرستان‌ها به وجود آمده که نویدبخش اتفاقات خوب در تئاتر شهرستان‌هاست.

این مدیر فرهنگی با اشاره به لزوم تقویت جریان هنر انقلابی و تأثیرگذار متذکر شد: در گذشته اشتباهات مکرری در سیاستگذاری داشتیم که باید جبران کنیم و تئاتر را به ریل اصلی خودش بازگردانیم و این نیازمند حمایت همه هنرمندان دلسوز و دغدغه مند است‌.

وی در پایان به موفقیت تئاتر شهرستان‌ها در تهران و استقبال تماشاگران از این آثار اشاره کرد و گفت: موفقیت هنرمندان تئاتر شهرستان‌ها بر کسی پوشیده نیست از این رو می‌بایست خط کشی تئاتر شهرستان و پایتخت را برداریم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.