قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

نِیشِن

هفته نامه نیشن در تازه ترین شماره خود در پرونده ای با عنوان «سفر به گوانتانامو»، به افشای حقایقی پیرامون این زندان پرداخته است. این زندان مخوف در جنوب شرقی کوبا که تحت اجاره ارتش ایالات متحده می باشد و بعد از حوادث یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ محل نگهداری زندانیانی است که آمریکا آن ها را تروریست می خواند، نویسنده ای مصری تبار ساکن آمریکا یعنی مصطفی بایومی را بر آن داشت که به مدت یک هفته در آنجا وقت بگذراند تا حقایقی که پیش از این در مورد این بازداشتگاه شنیده نشده بوده است را افشا کند.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در پرونده ای به بررسی صدمات جنگ اخیر در اوکراین بر کودکان این کشور پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با تیتر «کودکان جنگ» تاکید می کند تاثیرات و صدماتی که جنگ در اوکراین بر کودکان اوکراینی خواهد گذاشت مدت زمان بسیار بیشتری حتی بعد از پایان این جنگ ادامه پیدا خواهد کرد، و همچنین تلاش هایی که توسط سازمان های حمایت از کودکان در این راستا انجام شده است را زیر ذره بین می برد. نیوزویک همچنین راهکارهای اعضای حزب دموکرات آمریکا بعد از لغو قانون سقط جنین در این کشور برای مقابله با دیوان عالی قضایی را نیز منتشر کرده است.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در پرونده ای به اوضاع بحرانی حزب دموکرات در آمریکا پرداخته است. این نشریه در گزارش خود با تیتر «دموکرات ها بیدار شوید!» می گوید جو بایدن که به عنوان نماینده دموکرات ها رئیس جمهور آمریکا شده حتی بین اعضای حزب خود نیز غیر محبوبترین رئیس جمهور ایالات متحده از دهه ۵۰ میلادی است. این نشریه می گوید ۶۷ درصد مردم آمریکا معتقدند که اقتصاد آمریکا شرایط ضعیفی پیدا کرده است، ۷۸ درصد معتقدند که آمریکا در مسیر اشتباهی اقرار دارد و ۶۴ درصد معتقدند دموکرات ها باید نامزد دیگری برای انتخابات سال ۲۰۲۴ انتخاب کنند.

فارِن پالیسی

مجله فارن پالیسی که هر فصل به چاپ می رسد در تازه ترین شماره خود در پرونده ای با استفاده از یک فیلم مشهور به تحلیل وقایع اخیر جهان با استفاده از آموزه های تاریخی گذشته پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «بازگشت  به آینده» که برگرفته از فیلم مشهور سال ۱۹۸۵ به همین نام است، جایی که شخصیت های اصلی داستان به زمان گذشته می روند و بعد از دستکاری آن نگران تاثیرش در آینده هستند، تلاش می کند تا مشکلات امروز جهان از درگیری های نظامی، تا بحران های انرژی و غذا و تورم را در اتفاقات گذشته تاریخ جهان ریشه یابی می کند.

تایم

نشریه تایم که دو بار در ماه به چاپ می رسد، تازه ترین شماره خود را به مناسبت فصل سفر، به معرفی محل های دیدنی جهان اختصاص داده است. این مجله با به روی جلد بردن عکسی از پل دالنی موراوا، طولانی ترین پل معلق برای عابران پیاده جهان که در روستایی به همین نام در جمهوری چک قرار دارد، به معرفی این مرکز و دیگر مکان های کمتر دیده شده اما فوق العاده در استانبول، تورنتو، مایامی، بوگوتا، مارسی، نایروبی، سئول، قطب شمال و ۴۱ مکان تماشایی دیگر در جهان پرداخته است.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به بررسی چگونگی کنار گذاشته شدن بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «چرا بوریس بیرون انداخته شد» و طرح جلدی که نشان دهنده پرت شدن جانسون از خانه نخست وزیری توسط دو افسر پلیس دارد، معتقد است بعد از سه سال دروغ، رسوایی و سفسطه، اکنون بریتانیا به یک رهبر جدید نیاز دارد. ویک  همچنین در مقاله ای، ضربه ای که ایلان ماسک با درخواست خرید توئیتر و سپس صرف نظر کردن از آن به این شبکه اجتماعی وارد آورد را مورد تحلیل قرار می دهد.

بلومبرگ بیزینس ویک

هفته نامه بلومبرگ بیزینس در پرونده تازه ترین شماره خود نگاهی به پروژه بلندپروازانه عربستان سعودی در صحرای این کشور انداخته است. عربستان سعودی و در راس آن شخص محمد بن سلمان ولیعهد این کشور، برای شروع این پروژه که از آن به عنوان یکی از بزرگترین و پرخرج ترین پروژه های تاریخ نام می برند و با عنوان «نیوم» شناخته می شود، ۵۰۰ میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته است، و قصد دارد منطقه ای به وسعت کشور بلژیک که بیابانی خشک است را تبدیدل به هوشمند ترین منطقه جهان کرده و امکاناتی مانند پیست اسکی و مراکز تفریحی آبی را در آن احداث کند. بلومبرگ تلاش دارد در این شماره خود جزئیات این پروژه و هزینه هایی که برای بخش های مختلف آن خواهد شد را واکاوی کند.

هیستوری

ماهنامه هیستوری، اصلی ترین پرونده تاریخی این شماره خود را به لشگرکشی ارتش روم باستان به بریتانیا و دیوار تاریخی که در این منطقه ساخته اند اختصاص داده است. روم باستان در سال ۴۳ پس از میلاد، بریتانیا را به تصرف خود در آورد که تا سال ۴۱۰ نیز ادامه داشت؛ و یکی از حرکات خارق العاده آن ها ساخت دیواری بین مناطق تحت تصرف خود با منطقه ای است که امروزه آن را به عنوان سرزمین اسکاتلند می شناسیم. دیوار هادریان بیش از ۱۱۷ کیلومتر طول داشته و هم اکنون قدیمی ترین میراث فرهنگی بریتانیا محسوب می شود. هیستوری همچنین در پرونده ای با عنوان «چگونه جلوی حمله مغول ها را بگیریم» رمز و رازهای شکست دادن حملات این ارتش بزرگ در قرون وسطی را بازتاب داده است.

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیتسمن پرونده اصلی تازه ترین شماره خود را با تیتر «غول خودخواه» به سقوط بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و آینده ای که پس از کنار رفتن او در انتظار بریتانیا است اختصاص داده است. این نشریه همچنین در مقاله ای ترور آبه شینزو نخست وزیر سابق ژاپن و تاثیراتی که این اتفاق بر این کشور خواهد گذاشت را زیر ذره بین برده، و همینطور در مقاله دیگری جدیدترین یافته های علمی پیرامون استفاده از مواد توهم زا برای درمان برخی از بیماری ها و نارسایی ها را منتشر کرده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.