رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پیش‌بینی‌ می‌کنیم در ایام اربعین حسینی ۶ میلیون زائر در بازه زمانی ۳۰ تا ۴۰ روزه توسط ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری جابه‌جا شود.

رشد ۴۳درصدی ترانزیت کالا / ۱۰ هزار اتوبوس برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است

‌به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی‌ بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی کشور فعالیت دارد که ۱۰ هزار اتوبوس آن برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است که از ظرفیت بخش خصوصی هم برای خدمات دهی بهتر استفاده می شود.

امانی با اشاره به این که سال گذشته ۱۴۰ میلیون نفر مسافر با حمل و نقل جاده‌ای در سطح کشور جا به جا شدند، بیان کرد: خدمات این مجموعه هیچ‌گاه تعطیلی ندارد و راهداری شبانه روز خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به این که ۳۵۰۰ پروژه در بخش های مختلف راهداری و حمل و نقل جاده ای فعال است، گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست.

* جابه‌جایی ۱۲۵ میلیون تن کالا با ناوگان حمل بار جاده ای در بهار امسال

امانی با اشاره به این که ۸۷ درصد حمل و نقل بار و مسافر کشور از طریق جاده انجام می شود، گفت: در سال گذشته ۵۱۰ هزار تن کالا توسط ناوگان کالای حمل و نقل جاده ای بین شهری جابه جا شد، همچنین در سه ماهه نخست امسال، ۱۲۵ میلیون تن کالا با ناوگان حمل بار جاده ای کشور جا به جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

امانی اعتبارات سال گذشته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را افزون بر ۱۴ هزار میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: چهار هزار میلیارد تومان اعتبارات حوزه جاری و مابقی بودجه عمرانی و زیرساختی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بودجه سازمان راهداری را بسیار سخت و شکننده دانست و بیان کرد: با آغاز دولت سیزدهم تحولات ویژه در بخش های مختلف ایجاد شد که ترانزیت با کشورهای همسایه از آن جمله است.

* ترانزیت کالا بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشت

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به استقرار ۲۶ پایانه مرزی در کشور بیان کرد: در سه ماهه اول امسال ترانزیت کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشت و سال گذشته نیز افزایش ۳۰ درصدی ترانزیت را نسبت به سال پیش از آن ثبت شده است.

وی با اشاره به نقش دوربین‌های هوشمند جاده‌ای در رصد ترددها و ایمنی مسیرها گفت: با توجه به این که این دوربین‌ها گاهی دچار آسیب می شوند، برای ایجاد دو سایت جدید برنامه ریزی شده تا از ظرفیت قانون بودجه ۱۴۰۱ برای سرمایه گذاری در این حوزه استفاده شود که اگر این اتفاق رخ دهد با قاطعیت می توان گفت همه جاده های اصلی و شریانی و فرعی کشور به سامانه هوشمند تردد شمار مجهز می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل خبر داد و افزود: پیش بینی شده شماری ماشین‌آلات که در کشور تولید نمی شود از خارج کشور وارد شود و اعتبار خوبی هم در این زمینه در نظر گرفته شده، که قراردادهایی هم برای استفاده از ظرفیت های داخل پیش بینی شده است.

‌انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.