مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: صید و صیادی در دریای عمان تا پایان وضعیت قرمز هواشناسی ممنوع است، لذا ضروریست صیادان تا اطلاع بعدی از دریاروی جدا خودداری کرده تا از بروز هرگونه حوادث و خسارات احتمالی در امان باشند.

صید و صیادی در دریای عمان تا پایان وضعیت قرمز هواشناسی ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین محمد شهلی بر اظهار داشت: پیرو هشدارهای سطوح قرمز و نارنجی هواشناسی و سامانه بارشی مونسون، افزایش ارتفاع موج در دریا و سواحل پیش بینی شده که باعث ایجاد اختلال در فعالیتهای دریایی و احتمال آسیب به شناورها، ادوات و تورهای صیادی خواهد شد.

وی افزود: صیادان حتما نسبت به محکم کردن طناب های مهار شناورها در محدوده حوضچه آرام نیز اقدام کنند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط ناپایدار جوی و افزایش تندبادهای لحظه ای گفت: حضور یک نفر ناخدا موتوریست و حداقل ۲ نفر ملوان بر روی شناور برای آمادگی در شرایط اضطراری به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارت احتمالی ضروری است.

وی بیان کرد: ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل تیس، شهرکنارک، رمین، زرآباد، پزم، هفت تیر شهر چابهار، بریس، گواتر، جُد، تنگ و پسابندر و ۶ شهرک و ناحیه صنعتی با بیش‌از ۱۰۰ واحد تولیدی صنایع شیلاتی در جنوب سیستان و بلوچستان فعال هستند.

شهلی‌بر با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار فروند لنج و یک‌هزار و ۵۰۰ فروند قایق مجموعا ۲ هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی مجوزدار در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در بنادر چابهار و کنارک فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: سالانه صیادان این استان ۳۱ درصد صید کل کشور، ۳۶ درصد صید آبهای جنوب کشور و ۲۰ درصد کل تولید آبزیان کشور (صید و آبزی پروری) را انجام می دهند که این فعالیت‌ها چابهار و کنارک را در رتبه دوم صید در اقیانوس هند بعد از اندونزی و رتبه اول صید در غرب اقیانوس هند قرار داده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.