سازمان انتقال خون با اشاره به آمار روزانه اهدای خون در کشور اعلام کرد: استان‌های گیلان، خراسان رضوی، قم و لرستان، یزد، فارس و سیستان و بلوچستان نیازمند اقدام فوری برای اهدای خون هستند.

نیاز فوری ۷ استان کشور به اهدای خون

به گزارش قدس آنلاین، براساس اعلام سازمان انتقال خون، در استان‌های گیلان، خراسان رضوی، قم و لرستان، یزد، فارس و سیستان و بلوچستان میزان ذخایر خون در جغرافیای ذخایر کشور در وضعیت قرمز قرار دارد. بنابراین از هموطنان دعوت می‌شود در این استان‌ها اهدای خون را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، مازندران و البرز وضعیت آبی است و استان‌های مرکزی، کرمانشاه، اصفهان، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و هرمزگان نیز در همین دسته قرار می‌گیرند؛ به این معنا که خوب است مردم به روال معمول اهدای خون را ادامه دهند. هم اکنون در ۱۳ استان دیگر وضعیت ذخایر خون مطلوب و وضعیت سبز است.

سازمان انتقال خون تاکید کرد که به کمک شبکه ملی خون رسانی، توزیع خون در تمامی استان‌ها مدیریت می‌شود. البته متغیرهایی چون آب و هوا، تعطیلات، حوادث غیر مترقبه و ... می‌توانند ذخایر خون را تحت تاثیر قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.