سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که کشورش برای انجام عملیات نظامی در سوریه از کسی اجازه نمی گیرد و این عملیات ممکن است طبق ارزیابی های امنیتی آنکارا در هر زمانی انجام شود.

برای عملیات نظامی در سوریه از کسی اجازه نمی گیریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از النشره، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: ما برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه از کسی اجازه نخواهیم گرفت و مجبور نیستیم زمان انجام این عملیات را به کسی اطلاع دهیم.

کالین ادامه داد: این عملیات می‌تواند طبق ارزیابی‌های ما از خطرات امنیتی که ترکیه را تهدید می‌کند، در هر زمانی انجام شود.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیشتر تأکید کرده بود که پرونده عملیات نظامی در شمال سوریه تا رفع نگرانی‌های امنیت ملی این کشور در دستور کار باقی خواهد ماند.

اردوغان همچنین گفت که ترکیه از ایران و روسیه انتظار دارد در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی و دور رانده آنها تا عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه در کنار کشورش باشند و اقدام گروه‌های تروریستی مبنی بر برافراشتن پرچم سوریه بر مواضع خود نمی‌تواند ارتش ترکیه را فریب دهد.

وی روز گذشته نیز در سخنانی اعلام کرد که جنگ علیه تروریسم از مهمترین موضوعاتی بوده که او در نشست اخیر تهران درباره آن رایزنی کرده است. اردوغان مدعی شد که سوریه به ویژه در مناطق غربی و شرقی رود فرات به کانون تروریسم تبدیل شده است و به همین علت ایران و روسیه باید موضع خود را در قبال این مسئله اعلام کنند.

این در حالی است که همه طرف‌های منطقه‌ی و بین المللی از جمله ایران درباره حمله احتمالی ترکیه به شمال سوریه هشدار داده و این اقدام را در راستای تضعیف تلاش‌ها برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه عنوان کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.